اقدام پژوهی قرآن ششم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن قرآن تشویق نمایم دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش
اقدام پژوهی قرآن ششم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان را به خواندن قرآن تشویق نمایم
بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
بدون شک ، دبستان ، در شکل گیری شخصیت انسان ، از اهمیت بسزایی برخوردار است. حال چنانچه ، روش های مورد استفاده در تعلیم و تربیت دانشآموزان ، برگرفته از آیات قرآنی و روایات اسلامی باشد ، اثر بخشی آن در نوع گفتار و رفتارآنان ، همواره پایدار و ماندگار است. گواه این ادعا نیز، فرمایش نورانی امیر مؤمنان ، علی(ع) است که می فرماید: یادگیری علم و دانش در کودکی ، همانند حکاکی بر روی سنگ است.(حیدری ابهری ، 1387 : 40) اینجانب ، در اوایل سال تحصیلی یاد شده ، با مشاهده ی رفتار دانشآموزان کلاس خود در ساعات قرآن و پرداختن به گفتگوی صمیمی و دوستانه با آنان در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به درس قرآن و هم چنین مشورت و تبادل نظر با برخی از اولیای آنان ، متوجه شدم که به جز تعداد اندکی از دانشآموزان کلاس ، بیش تر آنان نسبت به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن علاقه ی چندانی از خود نشان نمی دهند! بر این اساس ، همواره این موضوع ذهن مرا به خود مشغول ساخته بود که چرا اغلب دانشآموزان کلاس ، در هنگام پخش نوار و یا لوح فشرده ی قرآنی ، با دقت به آن گوش نمی کنند؟چرا بیشتر آنان ، نسبت به درک معانی و حفظ سوره های کوتاه قرآن ، بی تفاوتند؟ و چرا اکثرآنان ، در پرداختن به دیگر فعالیت های قرآنی ، علاقه ی چندانی از خود نشان نمی دهند؟
تیترهایی که در این اقدام پژوهی قرآن ششم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با علاقمندی به درس
پیشگفتار در رابطه با علاقمندی به درس
مقدمه موضوع در رابطه با علاقمندی به درس
شناسایی مسئله در رابطه با علاقمندی به درس
توصیف وضع موجود
اینجانب …. .کلاس …آموزشگاه در اوایل سال تحصیلی ضمن مشاهده نامحسوس رفتار و فعالیتهای قرآنی دانشآموزان کلاس و همچنین نظر سنجی کتبی و انجام مصاحبه با آنان و حتی اولیای مربوطه و تبادل نظر با معلم سال گذشته شاگردان کلاس ، متوجه عدم علاقه مندی بیش تر آنان به درس قرآن گردیدم
1.بیش تر دانشآموزان در ساعات قرآن ، یا با هم صحبت می کردند و یا بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می گرفتند.
2.آیه های قرآن را در هنگام استفاده از نوار به صورت منظم ، هم خوانی نمی کردند.
3.برخی از دانشآموزان در ساعات قرآنی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه داشتند.
4.تمایل چندانی به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی از خود نشان نمی دادند.
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با علاقمندی به درس
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با علاقمندی به درس
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با علاقمندی به درس
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با علاقمندی به درس
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با علاقمندی به درس
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به درس
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با علاقمندی به درس
نتیجه گیری در رابطه با علاقمندی به درس
پیشنهادات در رابطه با علاقمندی به درس
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با علاقمندی به درس
برای دانلود اقدام پژوهی قرآن ششم ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.