گزارش تخصصی آموزگار
گزارش تخصصی آموزگار کلاس دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس دوم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
درک مشکل پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی
گرد آوری شواهد یک
هدف پژوهنده اين بود كه بتواند در درجة اول دانش آموزان را به جمله نويسي با لغات و مطالبي آشنا كند كه در زندگي روزمره نيازشان است يا در آينده بدان نيازمند خواهند بود . ديگر اين كه دانش آموزان بتوانند به راحتي و درستي ، آموخته هاي خود را در هر زماني به كار گيرند و به سادگي براي جمله نويسي و صحيح نويسي كلمات رمز برگرداني كنند .
روش هاي جمع آوري اطلاعات
1- همكاران در پايه هاي درسي مختلف
2- والدين و خود دانش آموزان
3- كتب و مجلات تخصصي در زمينه موضوع مورد نظر
4- افراد متخصص و صاحب نظر
5- بازديد از كلاس ها و مدارس منطقه
6- تجربيات شخصي پژوهنده
خلاصه ی یافته های اولیه :
برخی از علل بی علاقگی دانش آموزان به جمله نويسي به شرح زیر بود :
1- آشنا نبودن برخی از معلمان با ادبیات کودکان.
2- آموزش ندیدن برخی از معلمان در این زمینه ( کمبود آموزش ضمن خدمت ).
3- نداشتن معیار مشخصی در جمله نويسي
4- نا آشنایی و بی توجهی بعضی معلمان به راه های شکوفا سازی خلاقیت کودکان و نوجوانان.
5- بی توجهی به علایق و انگیزه ها و توانایی های فکری دانش آموزان
6- ناآشنایی بسیاری از معلمان با نگارش وﻴﮋگی ها ی آن.
راه هاي پيشنهادي و نحوه اجرا
1- جمله های شفاهی.
قبل از اینکه از دانش آموزان بخواهیم به شکل مکتوب جمله سازی نمایند،بهتر است با تمرینات شفاهی آمادگی لازم ذهنی و روانی را در آنان به وجود آوریم.شیوه هایی که می توان در جمله سازی شفاهی از آنها استفاده کرد عبارتند از:
الف) تمرین پرسش و پاسخ.این تمرین بر اساس مطالب درسی فارسی و یا به کمک تصاویر انجام می شود.در این شیوه دانش اموزان را تشویق می کنیم تا در مورد متن خوانده شده یا تصاویری که نشان می دهیم سئوالهایی مطرح کنند یا به پرسش های ما پاسخ دهند.
ب)دوباره سازی. در این شیوه از دانش اموزان می خواهیم جمله ای که خوانده اند یا ما برای آنان خوانده ایم ،دوباره سازی کرده،به زبان خود بازگو نمایند.
ج)جمله سازی با کلمات داده شده.در این شیوه از دانش اموزان می خواهیم با کلمات داده شده جمله هایی شفاهی بسازند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.