گزارش تخصصی معلمان پایه دوم
گزارش تخصصی معلمان پایه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 35 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه دوم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
دیباچه پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
درک مشکل پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
بررسی بیشتر در رابطه با بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
ارائه مستندات پیرامون بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
پیش بینی نتایج در مورد بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
راهکارها پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
گردآوري شواهد یک
جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:
الف) مصاحبه
ب) مشاهده
ج) بررسي اسناد و مدارك
د) مطالعه ي كتابخانه اي
هـ) استفاده از نظرات همكاران
اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:
با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:
از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:
– روش چند حسی
– خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری
– استفاده از خمیر بازی
– کشیدن نقاشی با کلمات
– برای افزايش اعتماد بهنفس
– دادن مسئوليت به امیر حسین
– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي امیر حسین در مدرسه
– امیر حسین را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…
– دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به امیر حسین نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.
-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و امیر حسین نقص آن را پيدا كند.و…
برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی
ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.
ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.
ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.
ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.
ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…
راهکارهای عملی جهت رفع مشکل کند نویسی در دانش آموزان ابتدایی
1- در دانش آموزان انگیزه ی لازم را برای یادگیری املاء ایجاد کنیم . 2- به مشکلات روانی دانش آموزاهمیت دهیم و اجازه ندهیم هنگام نوشتن املاء به مواردی به جزاملاء فکر کند . 3- هنگام نوشتن املاء کلیه ی شرایط تاثیر گذاربر نوشتن را در نظر بگیریم . ممکن است بعضی از دانش آموزان دارای نقص شنوایی باشند . 4- هدف خود را ازدرس املاء قبلا مشخص کنیم . مثلا : دانش آموزان بعد از گفتن این املاء چه مهارت هایی را باید به دست آورند .5-برای تدریس املاء به اندازه ی کافی وقت در نظر بگیریم . چون بعضی از معلمان به دلیل اینکه وقت کافی در نظر نمی گیرند و یا متن املاء آن ها زیاد است ، سعی می کنند متن املاء را در آخر تند تند بخوانند که برای دانش آموزان ایجاد مشکل می کند شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه دوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.