گزارش تخصصی آموزگار چند پایه ابتدایی : اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخ های راهبردی

گزارش تخصصی آموزگار چند پایه ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگار چند پایه ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی در دانش آموزان چند پایه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 17  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار چند پایه ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

دیباچه پیرامون قضیه اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

درک مشکل پیرامون قضیه  اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

بررسی بیشتر در رابطه با اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

ارائه مستندات پیرامون اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

پیش بینی نتایج در مورد اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

راهکارها پیرامون قضیه اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

رفرنس و منبع مورد استفاده اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با  ارائه پاسخهای راهبردی

گردآوری اطلاعات(شواهد اول):

برای حل مشکل بایدموضوع رابامدیرمدرسه ومعاونین مدرسه ودیگرمعلمان،همچنین خانواده دانش آموزدرمیان  بگذارم.حتی بابعضی ازدانش آموزان که احساس می کردم به علی محمدنزدیکترهستند.دراین موقع بود که بطورجدی پیگیرمساله شدم،تاعلت رفتارهای نامطلوب وی وهمچنین راه حلهای مناسب برای رفع آن راپیداکنم،تاوظیفه خودرابه عنوان یک معلم درقبال اوانجام داده باشم.پس چهارمیارابه مدرسه دعوت کردم وازنزدیک باآنهاصحبتی داشتم.

تجزیه وتحلیل داده ها:

پس ازجمع آوری اطلاعات موردنیازدرموردوضعیت خانوادگی علی محمد،ورفتارهای نامناسب وی درکلاس و….وضعیت رافهرست وارنوشتم.وبرای اصلاح رفتارهای او،چاره اندیشی نموده وتصمیم گرفتم ازمدیرمدرسه ودیگرهمکاران وخانواده دانش آموز یاری بگیرم.

خلاصه یافته های اولیه:

خلاصه یافته هاپس ازتجزیه وتحلیل عبارتنداز:

-بی توجهی والدین نسبت به رفتارهای اوونشان ندادن عکس العملهای جدی دربرابروی.

– الگوقراردادن رفتارهای نامناسب برادر.

-حالات درونی وانگیزه های ناخودآگاه.

-استقلال طلبی ومقاومت دربرابراقتدارمعلم.

– جلب توجه دیگران ،مخصوصامعلم.

– خستگی فوری ازبحث ودرس معلم.

-سردرگم بودن نسبت به انتظارات معلم وقوانین کلاس.

چگونگی ایجادراه حلها:

پس ازتحقیقات وبررسی های لازم متوجه شدم ابتداباید درصدداصلاح رفتارنامناسب اوباشم.بامطالعه  کتاب روانشناسی تربیتی(پروین کدیور)وچاره اندیشیهایی کردم .صحبت هایی نیزبامدیرودیگرهمکاران  داشته وازنظرات وراه کارهای انهانیزاستفاده کردم.همچنین به دلیل اشتیاق مادرجهت کمک به فرزندش راهکارهای لازم رابه اودادم.ودرطول سال تحصیلی باچهارمیادرتماس بودم.

اقدامات لازم برای پیشگیری ازرفتارهای نامطلوب دانش آموزان:

بامطالعه ی رفتارمعلمان درکلاسهای دارای رفتارهای نامطلوب وکلاسهای عادی نشان می دهدکه تفاوت این کلاسها به نحوه پاسخگویی معلمان به رفتارنامطلوب دانش آموزان نیست،بلکه ازاقدامات پیشگیرانه آنهاناشی می شود.

اقدامات پیشگیرانه مطلوب دارای این ویژگی هستند:

-نظارت:وقتی معلم بادانش اموزی کارمی کندبایدازفعالیت دیگران نیز اگاه باشد،بدین ترتیب به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بدون تاخیر پاسخ میدهد.

(نظارت)احتیاج به دومهارت دارد:یکی اینکه معلم به طور فعال بیش از یک دانش آموز را موردتوجه قرار دهد و دوم اینکه برای همه ی دانش آموزا فعالیتی مشخص کند.

پاسخ مقتضی ومناسب به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس: چگونه باید به رفتارهای نامطلوب پاسخ داد؟البته این رفتار ها می تواند ازیک رفتار زود گذر تایک فعالیت و رفتار مکرر،که کلاس را مختل می کند،تغییر می کند.دراین مورد می توان از راهبردهای ذیل که نارضایتی معلم را نشان میدهد استفاده کرد:

1.معلم نگاهی خیره و کوتاه مدت به دانش آموز داشته باشد. در این حالت،معلم جریان آموزش را قطع نمی کند.

2.استفاده ازشیوه بیان غیرمستقیم،مثلا وقتی معلم درحال صحبت کردن است بگویدکه صحبت ونجوای شماراشنیدم .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار چند پایه ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *