گزارش تخصصی معلم چند پایه دبستان
گزارش تخصصی معلم چند پایه دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی در دانش آموزان چند پایه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم چند پایه دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
دیباچه پیرامون قضیه راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
درک مشکل پیرامون قضیه راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
بررسی بیشتر در رابطه با راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
ارائه مستندات پیرامون راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
پیش بینی نتایج در مورد راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
راهکارها پیرامون قضیه راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
رفرنس و منبع مورد استفاده راهکار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان به درس ریاضی
پس از جمع آوری پاسخهای اولیا و همکاران به سؤالات پرسشنامه، بررسی پاسخ دانشآموزان به سؤالات مصاحبه، تبادل نظر با مدیر، معاونین و آموزگاران سالهای قبل آنان،به تجزیه و تحلیل و تفسیر پاسخها پرداخته و دریافتم که عوامل مؤثر در ایجاد بیعلاقهگی دانشآموزان نسبت به درس ریاضی به ترتیب اولویت(تعداد نظرات) به شرح زیر بود:
- با نشاط نبودن فضای کلاس ریاضی(11 نفر)؛
- فراموش شدن بعضی از مفاهیم ریاضی(10 نفر)؛
- مشکل بودن درس ریاضی(عدم نگرش مثبت دانشآموزان نسبت به یادگیری درس ریاضی)(10 نفر)؛
- عدم آگاهی اغلب اولیا از وضعیت فعالیت ریاضی فرزندشان در کلاس(7 نفر)؛
- ضعف شاگردان در یادگیری مفاهیم پیشنیاز(6 نفر)؛
- وقت گیر بودن انجام تکالیف ریاضی(6 نفر)؛
- عدم آشنایی فراگیران با کاربرد مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره(5 نفر)؛
- عدم توجّه برخی از آموزگاران به تفاوتهای فردی و ارائهی تکالیف یکسان به دانشآموزان(5 نفر)؛
- جذاب نبودن وسایل کمک آموزشی(5 نفر)؛
- یکنواخت بودن روش تدریس برخی از آموزگاران(5 نفر)؛
- چیدمان نامناسب میز و نیمکت های کلاس(3 نفر).
هم چنین با بررسی مطالب به دست آمده از طریق مطالعه ی منابع گوناگون، دریافتم که عدم دقّت و توجّه بعضی از دانشآموزان هنگام تدریس مفاهیم ریاضی، منجر به ناتوانی آنان در انجام تکالیف و فعالیتهای درس مورد نظر شده، در نهایت موجب بیعلاقهگی آنان نیز می شود.
گرد آوری دادهها جهت ارائه راهحلها
به منظور دست یابی به راهکارهایی برای حلمسأله، مجدداً به جمعآوری دادهها و اطلاعات، با استفاده از روشهای علمی پرداختم که توضیح آن بدین شرح میباشد:
به منظور کسب اطلاعات مفیدتر، چند سؤال را تنظیم کرده و در زنگهای مختلف که وقت آزاد داشتیم، از دانشآموزان میپرسیدم، سؤالات چنین بود:
- به نظر شما با چه روشهایی میتوانیم کلاس ریاضی را با نشاط کنیم؟
- چگونه میتوانیم یادگیری درس ریاضی را ساده و آسان کنیم؟
چند نمونه از پاسخ دانشآموزان، چنین بود: استفاده از تصاویر زیبای مرتبط با مفهوم درس ریاضی و استفاده از شعر در تدریس .
به لحاظ حضور در کلاس همکاران و ارتباط مستقیم با دانشآموزان و محیط پیرامون آنها، برخی از اطّلاعات خود را، از طریق مشاهده به دست آوردم. بدین طریق که در زنگهای ورزش، که مربی داشتیم و وقت من آزاد بود، با همکارانم در پایههای مختلف هماهنگ میکردم و به کلاس آنها میرفتم و روش تدریس ایشان و فعالیت دانشآموزان را مشاهده نموده و نکاتی که به نظرم، منجر به ایجاد علاقهمندی دانشآموزان نسبت به درس ریاضی میشد، را یادداشت میکردم، مانند: استفاده از روش ایفای نقش توسط دانشآموزان و ارزشیابی تشخیصی جهت تعیین نقطه ی شروع تدریس.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم چند پایه دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.