گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه دبستان : ازبین بردن ترس دانش آموزم از آموزگار و کلاس درس

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه دبستان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس در دانش آموزان چند پایه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 18  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

دیباچه پیرامون قضیه از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

درک مشکل پیرامون قضیه  از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

بررسی بیشتر در رابطه با از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

ارائه مستندات پیرامون از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

پیش بینی نتایج در مورد از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

راهکارها پیرامون قضیه از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

رفرنس و منبع مورد استفاده از بین بردن ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس

گردآوری اطلاعات

پیرامون مساله

ترس چیست؟

واکنشی است که در عوامل تهدید کننده فرد قدرت مقابله ی مستقیم با آن را ندارد.ترس در میان همه ی کودکان کم و بیش به صورت های مختلف به چشم می خورد و البته عامل تربیت،در خانه و مدرسه بسیار مؤثر  است.یکی از ترس های خاص کودکان،ترس از مدرسه است که این ترس ، ترسی رایج ، اما اشتباه است؛زیرا غالباً کودک ترسی از مدرسه ندارد بلکه به دلایلی از مدرسه رفتن امتناع می کند.(قائمی ، 1376،ص56)

ترس درسنین 3الی 11 سالگی در کوکان شدت می یابد ، هرچند در کودکان متفاوت است ولی در این سنین جنبه ی تعمیم ترس در کودکان به مراتب بیشتر از سنین دیگر است.(  میلانی فر ،1369 ، ص211).

به طور کلی آقای برلوک لورا در کتاب روانشناسی رشد خود علل و عوامل ترس کودکان را به چهار دسته ی کلی تقسیم کرده است که عبارت اند از:

1-ریشه های فطری      2- عامل ذهنی        3- عامل عاطفی       4-عامل انظباطی

که به طور خلاصه توضیحاتی راجع به این عوامل در زیر آورده شده است:

1-ریشه های فطری : انسان به دلیل میل به تداوم زندگی، خواستار حفظ و مراقبت خود از عوامل خطر و دور داشتن خویش از علل و عواملی است که به نظر او عامل مرگ و فنای اوست، پس او می‌ترسد و همین ترس سبب حفظ بقای فرد است.

2-عامل ذهنی : در مواردی، ترس ریشه در ذهنیت فرد دارد و به صورت اختلالات عصبی، عدم تعادل در بدن و پای‌بندی به موهومات و یا خیالبافی ظاهر می‌شود. ترس کودکان نیز بیشتر زمینه ذهنی دارد مانند ترسیدن از تاریکی و یا ترس از حیوانات خانگی(مرغ و گربه).

3-عامل عاطفی : علاقه و وابستگی شدید کودک به پدر، مادر، پرستار و یا معلم، سبب ترس از جدا شدن از آنهاست؛ چرا که جدایی را از دست دادن همیشگی آنها تلقی می‌کند و از طرف دیگر طرد کودک توسط والدین و یا سایر نزدیکان نیز سبب بروز و تقویت ترس وی می‌شود.

4-عامل انضباطی : بخشی از ترس‌های کودکان ناشی از اعمال برنامه سخت و خشن از سوی والدین و یا مربیان به خاطر مسایل انضباطی  است.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

180,000 ریال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *