اقدام پژوهی دبیران تاریخ چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب کردم نمونه ای دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش برای مقطع راهنمایی
اقدام پژوهی دبیران تاریخ با موضوع چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب کردم
همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام پژوهیمعلم تاریخ سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
تاريخ هر ملتي، نمادي از هويت آنان است كه در شكلگيري شخصيت و هويت جوانانش، نقش اساسي خواهد داشت. تاريخ يكي از مهمترين و بهترين مآخذ تعليم و تربيت براي انسانهاست و همانطور كه گفته شده «هيچ قسمتي از فرهنگ يك جامعه به اندازهي تاريخ در هويت بخشي موثر نيست».اين مسئله تنها با آموزش درست تاريخ ميسر ميشود. و در اين راه بايد دانشآموزان را به گونهاي جذب درس تاريخ و فلسفهي حاكم بر آن كرد كه بعد از پايان درس، آنان خود به دنبال چرايي مسائل بروند و به غور و تحقيق در امور بپردازند.در ارائهي درس تاريخ، چه به صورت سنتي و يا شكل نوين آن، بايد روحيهي كنجكاوي، حقيقتجويي و دنبال كردن دلايل، علتها و نتايج تاريخي و نقش آنها را در زندگي حال و آيندهي دانشآموزان ايجاد كنيم؛ و كاربرد تاريخ براي حال و آينده را واقعاً در روح و جان آنها و كسانيكه تاريخ را تنها حديث گذشتگان (مردگان) ميپندارند، به صورت علمي و كاربردي تقويت كنيم.بقول دكتر زرينكوب «آنچه انسان امروز از تاريخ ميتواند آموخت شناخت خويش است شناخت معني حيات خويش در واقع…تاريخ تنها محدود به دنياي حاضر- زمان جاري- هم نيست؛ با دنياي گذشته و با آنچه در آينده خواهد بود نيز پيوند اتصال دارد. و …»
تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیران تاریخ وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با جذابیت
پیشگفتار در رابطه با جذابیت
مقدمه موضوع در رابطه با جذابیت
شناسایی مسئله در رابطه با جذابیت
توصیف وضع موجود
اينجانب ………… دبير تاریخ داراي …….سال سابقة كار ميباشم. از زماني كه به تدريس درس تاريخ پرداختم، متوجه عدم علاقه و توجه برخي از دانشآموزان به كلاس شدهام؛ كه از درس، كتاب و معلم گريزان و بيشتر سعي دارند كه خودشان بصورت مستقل و بدون اتكا به معلم درس را فرا بگيرند. اين وضعيت چندان براي من و كلاس خوش آيند نبود بنابراين تصميم گرفتم تا آنجا كه ميتوانم وضعيت نامطلوب را دچار تغيير و تحول نموده و كلاسم را از هر لحاظ داراي شور و نشاط كافي نمايم.
در نشستها و تماسهايي كه با ديگر دبيران تاريخ (حتي در مناطق و شهرهاي ديگر) داشتهام، به اين نتيجه رسيده ام كه اين مسئله تنها خاص من نيست بلكه آنها هم بنوعي با اين مشكل مواجه هستند و هركدام ميكوشند به شيوهاي مشكل را حل كنند و يا از شدت آن بكاهند.
در اين اثنا با برخي همكاران ديگر، مديران، معاونين و مشاوران نيز به گفت و گو پرداختهام كه تقريباً همگي در باب اين مسئله متفقالقول بودهاند.
جداي از اين رجوع به برخي دفاتر ثبت نمرات نيز بر اين مسئله كاملاً صحّه ميگذاشت. همچنين با توجه به نظرخواهيهايي كه در اوايل سال (جلسة اول يا دوم) تحصيلي در باب درس مذكور انجام داده بودم، نتيجة بدست آمده مؤيد نظر بالا بوده است.
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با جذابیت
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با جذابیت
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با جذابیت
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با جذابیت
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با جذابیت
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با جذابیت
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با جذابیت
نتیجه گیری در رابطه با جذابیت
پیشنهادات در رابطه با جذابیت
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با جذابیت
برای دانلود اقدام پژوهی دبیران تاریخ و دریافت اقدام پژوهی دبیر تاریخ از لینک خرید استفاده نمایید.