تجربیات برتر با موضوع افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار ششم ابتدایی به صورت کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 33 صفحه توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در رابطه با ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آغازین ، تکوینی و پایانی است ) می باشد. مطلب فوق در واقع تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی معلم معلم معلم آموزگار ششم ابتدایی منطبق با آیین نامه ها می باشد .آنچه در تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار ششم ابتدایی مشاهده می کنیم به قرار زیر است.
عنوان طرح و ابتکار در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
مقدمه کوتاه در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
بیان مسئله و وضعیت موجود در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
تشریح مشکل در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
طرح/ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی های آن در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
چگونگی اجرا و نتایج حاصله در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
پیشنهادات در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
نتیجه گیری در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
راهکارها در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
منابع و ماخذ در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموزم در درس ریاضی
راهکارهایی که در تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار ششم ابتدایی به آنها دست یافتیم :
تنوع روشهای تدریس و نوع فعالیتهای متناسب با هدف هر درس، در ایجاد علاقهمندی دانش آموزان به انجام فعالیتهای ریاضی تأثیر بسزایی دارد. همان طورکه در اجرای راه کارها اشاره شد، هریک از پژوهشگران، راه کارهایی را جهت رسیدن به هدف مورد نظر اجرا کرده بودند و به نتایج مطلوبی دست یافته بودند. هم چون آقایی(1388) در پژوهش خود به این نتیجه رسیده بود که توجه به تفاوتهای فردی و استفاده از تمامی امکانات موجود، در حل مشکلات دانشآموزان مؤثر میباشد، من نیز پس از اجرای طرح، به این نتیجه دست یافتم که برای ارائهی تکالیف و فعالیتهای عملکردی به دانشآموزان، علاوه بر توجه به تفاوتهای فردی، در نظر گرفتن نیازها و علایق آنان نیز، تأثیر زیادی در علاقهمند نمودن فراگیران به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن دارد. هم چنین به این نتیجه دست یافتم که تقویت حافظه دیداری و شنیداری، و پرورش دقت و توجه دانش آموزان، در قالب بازی های هدفدار، تأثیر بسزایی در افزایش علاقه مندی آنان به انجام فعالیت های عملکردی درس ریاضی دارد.
برای دانلود تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار ششم ابتدایی از این قسمت اقدام کنید.