گزارش تخصصی معلم دوم دبستان
گزارش تخصصی معلم دوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاقدر دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم دوم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
دیباچه پیرامون قضیه بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
درک مشکل پیرامون قضیه بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
بررسی بیشتر در رابطه با بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
ارائه مستندات پیرامون بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
پیش بینی نتایج در مورد بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
راهکارها پیرامون قضیه بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود ضعف درسی دانش آموزم به کمک روش های خلاق
یافته های تحقیق
دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.
تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد.
تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم دارند
دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ میدهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است.
مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):1- دقت 2–ادراک – 3-حافظه
1-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز.
انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه .
سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(75%) و شنوایی(13%) 6% بویایی -3%چشایی 3-%لامسه.
لذا اکثر کودکان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد.
دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند.
دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.
2-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد.
ادراک شنیداری: کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند.
ادراک دیداری: کودکان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.
3-حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه تقریباَ در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم دوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.