ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان

ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان

ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان بسیار جالب و تکمیل در فرمت ورد و با قابلیت ویرایش در 52 صفحه بوسیله تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تنظیم شده است و کاربردی ، بدیع و قابل تعمیم است و موارد مورد نیاز با ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آغازین ، تکوینی و پایانی است ) در آن رعایت شده است. مطلب فوق در واقع تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تجربیات برتر تدریس معلم دبستان منطبق با آیین نامه ها است. .آنچه در  ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان  وجود دارد :

موضوع ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

پیشگفتار ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

شناسایی مسئله و وضع فعلی پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

گرد آوری و تجزیه و تحلیل داده های ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

بیان مشکل در ابتکارات فردی و حرفه ای پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

ابتکارات فردی و حرفه ای استفاده شده و خصوصیات آن پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

شیوه اجرایی و نتیجه های حاصل شده پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

پیشنهاد های کاربردی پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

نتایج بدست آمده پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

بیان راهکار پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

فهست منابع مود استفاده پیرامون آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی دانش آموزان

راه حل هایی که در ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان  از آنها استفاده نمودیم :

با توجه به نتایج تحقیقات نسبی بر این که سن ایجاد خلاقیت عمدتاً قبل از ده سالگی است بنابراین باید به نقش دوره پیش دبستان و دبستان بیشتر توجه شود و تغییرات اساسی در ساختار این دوره انجام گیرد. براین اساس پیشنهادهای ذیل عنوان می شود:

  • آشنا ساختن مدیران و معلمان با مفاهیم خلاقیت و راهکارهای پرورش و تقویت آن در فراگیران با تشکیل دوره های آموزش ضمن خدمت
  • تغییرات اساسی در کتاب های درس که زمینه رشد و خلاقیت دانش آموزان را فراهم آورد
  • تغییر در شیوه های ارزشیابی و امتحانات که بتواند رشد خلاقیت را دانش آموزان بسنجد .
  • اطلاع رسانی به خانواده ها درباره ی اهمیت خلاقیت و چگونگی کمک به رشد آن از طرق مختلف
  • علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه
  • فعال سازی تشکل های دانش آموزی که خودیابی و خود شکوفایی و اعتماد به نفس دانش آموزان افزایش یابد .
  • اختصاص درسی به نام خلاقیت در مدارس و گنجاندن راه های پرورش آن در برنامه درسی مراکز تربیت معلم و تمام موسساتی که معلم و مربی تربیت می کنند
  • استفاده صحیح و مطلوب در ساعت درس انشا
  • تغییر نام درس هنر و نقاشی به پرورش خلاقیت ، نوآوری ، ابتکار
  • آموزش یورش فکری ( بارش افکار ) به دانش آموز
  • استفاده از شیوه های حل مساله و پرورش و پاسخ و تدریس
  • شناخت موانع بروز خلاقیت و راهبردهای مقابله با آن
  • تقویت حس خوداتکایی معلمان برای بروز هرچه بیشتر نو اندیشی ،نوآوری و خلاقیت
  • تشویق مادی و معنوی معلمان،مدیران و فراگیران خلاق

برای دریافت ابتکارات فردی و حرفه ای معلم دبستان از این بخش اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *