استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی، متناسب با اهداف، ماهیت و نوع مواد درسی

استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری

استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی

مقاله استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی، متناسب با اهداف، ماهیت و نوع مواد درسی. توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در تجربیات برتر تدریس است. بخشی از مقاله استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی، متناسب با اهداف، ماهیت و نوع مواد درسی. را مشاهده می کنیم .

اهداف ارزشیابی تشخیصی عبارتند از :

Ø مشخص نمودن میزان آموخته های دانش آموزان و معلومات آنان.

Ø کشف و تشخیص معضلات ، مشکلات و نارسایی های آموزشی دانش آموزان.

Ø به وسیله ی ارزشیابی تشخیصی می توان به مشکلات پی برد.

Ø اتخاذ برنامه ی مناسب همراه باتصمیم گیری در جهت نوع آموزش لازم.

Ø ایجاد فرصت برای دانش آموزان در جهت توجه نسبت به آنچه یاد می گیرند.

Ø ایجاد امکان برای دانش آموزان در جهت کسب آگاهی از نقاط ضعف و قوت خود

هدفهای ارزشیابی تکوینی

الف ـ آگاهی از کیفیت برنامه ی درسی و پیشرفت آن

ب ـ بررسی روشهای تدریس معلم و کیفیت یادگیری دانش آموز

ج ـ به دست آوردن نمرات و قضاوت درباره فراگیری مرحله به مرحله.

ویژگی ارزشیابی پایانی

این نوع ارزشیابی در جهت هدفهای کلی انجام می شود و منظور از انجام این نوع ارزشیابی ،تشخیص مهارت های آموخته شده، و پیش بینی احتمال موفقیت در کلاس ها و یا دوره های بعدی است. ارزشیابی پایانی می تواند مورد تجزیه و تحلیل دست اندرکاران واحدهای آموزشی قرار گیرد تا با اتخاذ تصمیم گیری مناسب واحد آموزشی را درمسیر مطلوب خود قرار دهد .

برای دانلود مقاله استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی، متناسب با اهداف، ماهیت و نوع مواد درسی از این قسمت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *