استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی
مقاله استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی، متناسب با اهداف، ماهیت و نوع مواد درسی. توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در تجربیات برتر تدریس است. بخشی از مقاله استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی، متناسب با اهداف، ماهیت و نوع مواد درسی. را مشاهده می کنیم .
اهداف ارزشیابی تشخیصی عبارتند از :
Ø مشخص نمودن میزان آموخته های دانش آموزان و معلومات آنان.
Ø کشف و تشخیص معضلات ، مشکلات و نارسایی های آموزشی دانش آموزان.
Ø به وسیله ی ارزشیابی تشخیصی می توان به مشکلات پی برد.
Ø اتخاذ برنامه ی مناسب همراه باتصمیم گیری در جهت نوع آموزش لازم.
Ø ایجاد فرصت برای دانش آموزان در جهت توجه نسبت به آنچه یاد می گیرند.
Ø ایجاد امکان برای دانش آموزان در جهت کسب آگاهی از نقاط ضعف و قوت خود
هدفهای ارزشیابی تکوینی
الف ـ آگاهی از کیفیت برنامه ی درسی و پیشرفت آن
ب ـ بررسی روشهای تدریس معلم و کیفیت یادگیری دانش آموز
ج ـ به دست آوردن نمرات و قضاوت درباره فراگیری مرحله به مرحله.
ویژگی ارزشیابی پایانی
این نوع ارزشیابی در جهت هدفهای کلی انجام می شود و منظور از انجام این نوع ارزشیابی ،تشخیص مهارت های آموخته شده، و پیش بینی احتمال موفقیت در کلاس ها و یا دوره های بعدی است. ارزشیابی پایانی می تواند مورد تجزیه و تحلیل دست اندرکاران واحدهای آموزشی قرار گیرد تا با اتخاذ تصمیم گیری مناسب واحد آموزشی را درمسیر مطلوب خود قرار دهد .
برای دانلود مقاله استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی، متناسب با اهداف، ماهیت و نوع مواد درسی از این قسمت اقدام کنید.