اقدام پژوهی برای دبیران ادبیات فارسی چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی را افزایش دادم در قالب ورد و قابل ویرایش
اقدام پژوهی برای دبیران ادبیات فارسی با موضوع چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی را افزایش دادم
همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
درس ادبیات فارسی یکی از مهم ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن ها می باشد . این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن هاست ، از محبوبیت کمی برخوردار است.
من در این کار پژوهشی روش هایی را برای علاقه مند ساری دانش آموزان به این درس شیرین و پر محتوا بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم.
از آنجا که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضه ی اطّلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمّیّت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهده ی دانش آموزان گذاشته میشود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل میدهند و شیوه های تفکّر کردن را تمرین میکنند. که این عمل به صورت های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می گردد.
تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای دبیران ادبیات فارسی وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با علاقمندی به درس
پیشگفتار در رابطه با علاقمندی به درس
مقدمه موضوع در رابطه با علاقمندی به درس
شناسایی مسئله در رابطه با علاقمندی به درس
توصیف وضع موجود
اینجانب …….. با میزان تحصیلات کارشناسی در رشته ی زبان و ادبیّات فارسی و ……… سال سابقه ی خدمت، در سال تحصیلی …….با سمت دبیر ادبیّات فارسی در مدرسه راهنمایی دخترانه ی ……… واقع در شهرستان …..،استان …..، مشغول به تدریس هستم. خانواده های دانش آموزان از نظر اقتصادی و فرهنگی و هم چنین میزان سواد،در وضعیت متوسطی قرار دارند.دانش آموزان کلاس اینجانب هم با فراوانی 28 نفر از این قاعده مستثنی نیستند.. امّا آنچه ذهن اقدام پژوه را به خود مشغول کرده است، به شرح زیر می باشد :
در اوایل سال تحصیلی یاد شده ؛ همواره رفتار دانش آموزان در زنگ ادبیّات فارسی ، توجّه مرا به خود جلب می کرد. بدان معنا که در این زنگ ، کم تحرّک تر و بی توجّه به نظر می رسیدند . با توجّه به رفتار آن ها دریافتم که در جلساتی که دستور زبان تدریس و تمرین می شد ، فراگیران با توجه بیشتری به درس گوش می کردند . امّا زمانی که به آن ها واژه ها و متن تدریس می شد ، آن ها با بی حوصلگی به درس گوش می دادند و دقّت و توجّه کافی را نداشتند.
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با علاقمندی به درس
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با علاقمندی به درس
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با علاقمندی به درس
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با علاقمندی به درس
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با علاقمندی به درس
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به درس
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با علاقمندی به درس
نتیجه گیری در رابطه با علاقمندی به درس
پیشنهادات در رابطه با علاقمندی به درس
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با علاقمندی به درس
برای دانلود اقدام پژوهی برای دبیران ادبیات فارسی و دریافت اقدام پژوهی معلم ادبیات از لینک خرید استفاده نمایید.