اقدام پژوهی دبیر ادبیات با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه دهم انسانی را به درس نگارش وانشا علاقمند نمایم دقیق و در قالب ورد
اقدام پژوهی دبیر ادبیات با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه دهم انسانی را به درس نگارش وانشا علاقمند نمایم
همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
جمله نویسی ویا موضوع انشاء در کلاس درس ، باید طوری باشد که خاطره ای در ذهن دانش آموز تداعی کند یا چیزی را ببیند وبشناسد تا بتواند در مورد آن مطلب بنویسد.دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در بسیاری از جنبه های بیان نوشتاری از همکلاسی های فاقد اختلال یادگیری،عقب ترند.این تفاوتها همیشه پایدار نیست وتا حدود زیادی برطرف می شود. دانش آموزان دارای اختلال یادگیری احتمالاَ در زمینه جمله نویسی و انشاء نویسی ،یعنی دستور زبان ومحتوا ضعیف اند.
چرا بايد انشاء و جمله نويسي در ما تقويت شود؟
1-جهت انتقال دانسته های خود به دیگران .
2-جهت تقویت استعداد و قوه تخیل خود.
3- جهت پرورش تفکر ،دقت،ادراک و استدلال خود.
انشا در لغت به معني سخن آفريدن و نشو نما دادن و بزرگ گردانيدن است. و در اصطلاح ادبيات عبارت از نگارش جمله ها و عبارتهايي است که افکار و انديشه نويسنده را به صورتي روشن و زيبا بيان کند تا خواننده آنها را به آساني بفهمد و براي او خوشايند باشد.
تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیر ادبیات وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با علاقمندی به درس
پیشگفتار در رابطه با علاقمندی به درس
مقدمه موضوع در رابطه با علاقمندی به درس
شناسایی مسئله در رابطه با علاقمندی به درس
توصیف وضع موجود
اینجانب………. با میزان تحصیلات ……. در رشته ی ………… و … سال . …. سابقه ی خدمت، در سال تحصیلی ….. با سمت دبیر ادبیّات فارسی در مدرسه …….. واقع در شهرستان ……..،استان ………، مشغول به تدریس هستم. پس از چند جلسه تدریس در درس انشا و نگارش به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت . نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود. این مسئله فکر مرا به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانم دانش آموزان را به درس انشا علاقه مندکنم ؟ و شیوه های اندیشیدن را پیرامون یک موضوع فراهم آورم؟ و کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاورم؟ و با استفاده از روش های مختلف، تجربیات اولیا همکاران و مشاوران و متخصصین تعلیم و تربیت دانش آموزان را از منزلگاه مراحل تفکر تحلیل، ترکیب، نقادی و نوآوری و ابداع بگذرانم؟
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با علاقمندی به درس
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با علاقمندی به درس
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با علاقمندی به درس
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با علاقمندی به درس
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با علاقمندی به درس
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به درس
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با علاقمندی به درس
نتیجه گیری در رابطه با علاقمندی به درس
پیشنهادات در رابطه با علاقمندی به درس
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با علاقمندی به درس
برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات و دریافت اقدام پژوهی معلم ادبیات از لینک خرید استفاده نمایید.