مقاله اقدام پژوهی : ریاضی پنجم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم ضعف دانش آموزان پایه پنجم را در درس ریاضی برطرف ساخته و آنان را به این درس علاقه مند نمایم

مقاله اقدام پژوهی

بانک فایل معلمان : گویا طرح سعی دارد تا با موضوعات متنوعی مقاله اقدام پژوهی را در هفته های آینده برای مشاهده و دانلود همکاران عزیز از سراسر کشور قرار دهد. این مقاله اقدام پژوهی  با موضوع چگونه توانستم ضعف دانش آموزان پایه پنجم را در درس ریاضی برطرف ساخته و آنان را به این درس علاقه مند نمایم میباشد که همکاران عزیز بعد از مطالعه خلاصه موضوعی میتوانند با مراجعه به انتهای همین صفحه لینک خرید و دانلود را مشاهده کنند.

دانلود مقاله اقدام پژوهی

دانلود مقاله اقدام  پژوهی معلم پنجم ابتدایی که همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش میباشد

همانطور که می دانید درباره مقاله اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

تنوع روش‌های تدریس و نوع فعالیت‌های متناسب با هدف هر درس، در ایجاد علاقه­مندی دانش آموزان به انجام فعالیت­های ریاضی تأثیر بسزایی دارد. همان طور­که در اجرای راه کارها اشاره شد، هریک از پژوهشگران، راه کارهایی را جهت رسیدن به هدف مورد نظر اجرا کرده بودند و به نتایج مطلوبی دست یافته بودند. هم چون آقایی(1388) در پژوهش خود به این نتیجه رسیده بود که توجه به تفاوت‌های فردی و استفاده از تمامی امکانات موجود، در حل مشکلات دانش­آموزان مؤثر می­باشد، من نیز پس از اجرای طرح، به این نتیجه دست یافتم که برای ارائه­ی تکالیف و فعالیت‌های عملکردی به دانش‌آموزان، علاوه بر توجه به تفاوت‌های فردی، در نظر گرفتن نیازها و علایق آنان نیز، تأثیر زیادی در علاقه­مند نمودن فراگیران به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن دارد. هم چنین به این نتیجه دست یافتم که تقویت حافظه دیداری و شنیداری، و پرورش دقت و توجه دانش آموزان، در قالب بازی های هدفدار، تأثیر بسزایی در افزایش علاقه مندی آنان به انجام فعالیت های عملکردی درس ریاضی دارد.

سرفصل های موجود در این مقاله

تیترهایی که در این اقدام پژوهی ریاضی پنجم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  ضعف در ریاضی

پیشگفتار در رابطه با  ضعف در ریاضی

مقدمه  موضوع در رابطه با ضعف در ریاضی

شناسایی مسئله در رابطه با  ضعف در ریاضی 

توصیف وضع موجود

اينجانب ……….است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون آموزگار پایه پنجم آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب می­کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره­های درهم رفته و بی حوصله­ی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می­کردند، برخی از آن ها بی مورد اجازه­ی بیرون رفتن از کلاس را می­گرفتند، چند تا از دانش­آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضی­شان را نمی­آوردند و هنگام انجام تمرین­ها، دائم در کلاس راه می­رفتند. در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب می‌کرد، کم­تحرکی و بی­توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آن­ها در زنگ‌های دیگر فعال و پر­تحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّت‌های مربوط به درس­های دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان ‌داده و فعالیت­های مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام می­دادند، اما  درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیر­فعال بودند، تکالیف و فعالیت­های مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند!  زمانی که فعالیت­های عملکردی ارائه می­شد تا انجام دهند، مشاهده می­کردم که بی­حوصله، بی­دقت و نامرتب انجام می دهند. از این که آن‌ها این قدر نسبت به درس ریاضی بی­توجه بودند، متأثر می‌شدم

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  ضعف در ریاضی

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ضعف در ریاضی

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  ضعف در ریاضی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ضعف در ریاضی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  ضعف در ریاضی

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ضعف در ریاضی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ضعف در ریاضی

نتیجه گیری در رابطه با ضعف در ریاضی

پیشنهادات در رابطه با ضعف در ریاضی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ضعف در ریاضی

برای دانلود اقدام پژوهی ریاضی پنجم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *