اقدام پژوهی معلمان مدارس دبستان
اقدام پژوهی معلمان مدارس دبستان در همه پایه ها : فایل حاضر با موضوع چگونه با استفاده از وسایل دور ریز وسایل کمک آموزشی درس علوم را در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان انجام دهم
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
یکی از مهم ترین واساسی ترین سوالاتی که در ذهن کارشناسان و آموزگار های واقعی نقش بسته است ،آن است که چگونه می توان مفاهیم آموزشی را در ذهن مخاطبین نهادینه کرد وهریک از آنان به فراخور تجربه وحوصله خود راه حلی را برای برون رفت از چالش پیش رو پیشنهاد می کنند. ازجمله ،موضوعاتی که مطرح می شود مساله نقش تکنولوژی آموزشی در تسهیل آموزش هاست. این گونه آموزگاران از برنامه ها ووسایل کمک آموزشی بیشتر از از همکاران خود استفاده می کنندو اغلب خود مبادرت به ساختن ابزارها ووسایل کمک آموزشی می نمایند.چنین آموزگارانی قادرند از کمترین امکانات بیشترین بهره برداری ها را بنمایند. با توجه به مطالب ذکر شده اینجانب …… آموزگار پایه دوم ….. نیز برای علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس علوم تجربی سعی نموده ام که از روش سخنرانی ومتکلم وحده بودن در کلاس خارج شده واز وسایل کمک آموزشی وتدوین مطالب علوم تجربی و فیلم آموزشی و انواع روش های مشارکتی و فناوری های نوین استفاده نموده وکلاس فعال وبا نشاط داشته باشم تا دانش آموزان با میل ورغبت بیشتری در کلاس درس حاضر شوند. و اقدام پژوهی خود را چنین نوشتم: چگونه با استفاده از وسایل دور ریز وسایل کمک آموزشی درس علوم را در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان انجام دهم.
تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان مدارس دبستانی وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با ضعف درسی
پیشگفتار در رابطه با ضعف درسی
مقدمه موضوع در رابطه با ضعف درسی
شناسایی مسئله در رابطه با ضعف درسی
توصیف وضع موجود
اینجانب … آموزگار … آموزشگاه … شهرستان .. مدت …. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم .و هم اکنون در آموزشگاه …..تدریس می کنم. مساله ای که بنده با آن مواجه شدم وباعث شد که تغییراتی در کلاسم ایجاد کنم هر ساله در پایان هر دو نیم سال (اول ودوم ) از دانش آموزان می خواهم که نقطه نظرات خود را در قالب نظرا ت ، انتقادات و پیشنهادات در مورد روش تدریس بنده ارائه دهند پس از جمع آوری به این نتیجه رسیدم که دانش آموزانم به درس علوم تجربی کمتر توجه نشان می دهند ونمره ارزشیابی های مستمر آنان در این درس کمتر است و در فعالیت های گروهی شرکت نمی کنند .به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه انجام دهم.
– چرا دانش آموزان به درس علوم تجربی علاقه چندانی ندارند؟
– آیا شیوه تدریس بنده یا آموزگاران سال های قبل سبب بی انگیزه نمودن آنها به درس علوم تجربی شده است؟
– عدم آشنایی دانش آموزان به نحوه ی مطالعه این درس ،سبب بي علاقگي آنها به اين درس شده است ؟
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با ضعف درسی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ضعف درسی
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با ضعف درسی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ضعف درسی
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با ضعف درسی
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ضعف درسی
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ضعف درسی
نتیجه گیری در رابطه با ضعف درسی
پیشنهادات در رابطه با ضعف درسی
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ضعف درسی
برای دانلود اقدام پژوهی معلمان مدارس دبستانی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.