اقدام پژوهی معلم مدارس ابتدایی
اقدام پژوهی معلم مدارس ابتدایی با موضوع چگونه توانستم استقلال دانش آموزم را تقویت کنم
در این مورد هم دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
تا زمانی که به چیزی احساس نیاز نشود فرد برای رسیدن به آن تلاش نمی کند. اگر فردی نتواند در زندگی چیزهای مهم را تشخیص دهد و آنها را نشناسد، نباید امید زیادی به بهبود زندگی و رفاه او داشته باشیم. اگر فرد نداند چه چیزی برایش اهمیت دارد و چه باید انجام دهد، به هدف های خود نخواهد رسید.
عده ای از روانشناسان رفتار انسان را متأثر از احساسات او می انگارند. یعنی احساسات انسان ایجاد کننده رفتار او است. به عبارت دیگر احساسات، طرز فکرها، اعتقادات و ادراکات انسان به وجود آورنده رفتارند. از نظر تربیتی نیز این عقیده بسیار اهمیت دارد. اگر دانش آموزی احساس کند که معلمش او را دوست دارد، رفتارش نسبت به آن معلم دوستانه خواهد بود و به درس آن معلم نیز علاقه مند خواهد شد. در مقابل اگر احساس کند که معلم او را دوست ندارد، احتمالاً نسبت به درس آن معلم نیز علاقه ای نخواهد داشت. بنابراین باید کوشید تا چیزهایی را که دانش آموز در زندگی به آنها علاقه دارد شناسایی نمود و کار کردن با دانش آموز را از چیزهای دوست داشتنی آغاز کرددعواهاي خانوادگي زن و شوهر و تداوم آنها يکي از عواملي است که بشدت سبب تضعيف روحيه و بی علاقگی تحصيلي دانش آموزان مي شود. از آنجايي که کودکان در چنين لحظاتي زود انرژي و توان خود را از دست مي دهند و نمي توانند همزمان با تحصيل بار مشکلات خانوادگي را نيز به دوش بکشند خسته و ناتوان مي شوند و اولين آثار خستگي روحي آنها را مي توان در کيفيت نمرات درسي آنها مشاهده کرد.والدين نبايد در چنين شرايطي از فرزند دانش آموز خود توقع نمرات خوب داشته باشند و به او بگويند اين دعواها ربطي به تو ندارد.
تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم مدارس ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با استقلال
پیشگفتار در رابطه با استقلال
مقدمه موضوع در رابطه با استقلال
شناسایی مسئله در رابطه با استقلال
توصیف وضع موجود
اینجانب در این آموزشگاه با دانش آموزی به نام (اسم دانش آموز) برخورد کردم که علاقه زیادی به درس و مدرسه نداشت و وابستگی بسیاری به والدین داشت و علاقه ای به در کلاس ماندن نداشت. در کل استقلال نداشت متاسفانه تعدادي از معلمين زماني که در شروع سال تحصيلي به کلاس وارد مي شوند، دانش آموزان گستاخ و شلوغ را شناسايي کرده و براي جلوگيري از مشکلات بعدي با طعنه و دشنام و تحقير سعي در سرکوب کردن او مي نمايند. اين عمل ممکن در مورد تعداد انگشت شماري از دانش آموزان، به ظاهر با موفقيت همراه باشد اما آتش لجاجت را در وجود او شعله ور مي کند و حداقل کاري که مي کند توجه نکردن و دل سردشدن از درس مي باشد و در مورد تعدادي از دانش آموزان نيز باعث درگيري هاي لفظي و زمينه تنبيه هاي بدني و غير بدني مي گردد.
درست است که معلم در شروع سال تحصيلي بايد به شناسايي دانش آموزان بپردازد و بلکه اين بهترين کار مي باشد اما اين شناسايي بايد براي ريشه يابي مشکلات جسمي و رفتاري او باشد. دانش آموزان يک کلاس فقط از نظر پايه تحصيلي با هم يکي هستند و در بقيه موارد مثل بهره هوشي، استعدادها، توانمندي ها، سطح درآمد خانواده، سطح سواد، فرهنگ و ارزش هاي مورد قبول خانواده با هم متفاوتند.
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با استقلال
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با استقلال
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با استقلال
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با استقلال
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با استقلال
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با استقلال
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با استقلال
نتیجه گیری در رابطه با استقلال
پیشنهادات در رابطه با استقلال
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با استقلال
برای دانلود اقدام پژوهی معلم مدارس ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.