اقدام پژوهی مشکل لجبازی دانش آموز
اقدام پژوهی معلم مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم مشکل لجبازی سپهر دانش آموز کم توان ذهنی را برطرف نمایم دقیق و کامل در قالب ورد
همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
یکی از ویژگی های بارز دانش آموزان کم توان ذهنی کمبود توجه است. فرد کم توان ذهنی در توجه کردن، حفظ توجه و پرداختن به توجه انتخابی با مشکل مواجه است ( بروکس و مک کالی، (30) 1984). در بسیاری از موارد مشکل این نیست که کودک نمی خواهد توجه کند بلکه نمی تواند یا نمی داند چگونه توجه کند. البته این امکان وجود دارد، که تأثیر نارسایی توجه را در یادگیری به حداقل برسانیم. دانش آموزان کم توان ذهنی در زمینه ی توجه انتخابی یعنی توجه به نکته های اساسی و یا محتوای اطلاعات نیز مشکل دارند، به عنوان نمونه دانش آموز نمی تواند در تست ها کلمه ی کلیدی را شناسایی کند. دانش آموزی که در توجه کردن نارسایی دارد، توانایی تمرکز بر تکالیف و آغاز فعالیت و انجام مستقلانه ی آن را نخواهد داشت. برخی دیگر از دانش آموزان در تشخیص علائم، راهنماها یا الزامات یک تکلیف جدید با مشکل مواجه اند. بنابراین استفاده ی معلمان از علائم ساده ای که نشانگر شروع و پایان فعالیت ها است و استلزام های تکلیف را نشان می دهد، کمک رسان خواهد بود. این علامت ها می تواند بیان عبارت هایی مانند به من نگاه کنید و یا انجام عملی مانند زدن دست ها به یکدیگر باشد.
تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم مقطع ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با دانش آموز خاص
پیشگفتار در رابطه با دانش آموز خاص
مقدمه موضوع در رابطه با دانش آموز خاص
شناسایی مسئله در رابطه با دانش آموز خاص
توصیف وضع موجود
اینجانب ….. آموزگار ………… ابتدایی آموزشگاه …… هستم. بنده مدت ……… است که در آموزش و پرورش مشغول به خدمت می باشم. در سال تحصیلی اخیر دانش آموزی با شرایط زیر داشتم . او سیزده ساله و کم توان ذهنی بود . سپهر با وجود اینکه کودکی کم توان بود ولی نسبت به کلاس هوش خوبی داشت. خانواده سپهر هر موقع که به آنها می گفتم برای حل مشکل به مدرسه مراجعه می نمودند. ابتدا که حساس نشده بودم مادرش می گفت در خانه هم همین طور است سرکشی می کند ولی بعد گفتند که گفته های سپهر مبنی بر خروج از منزل ترقه بازی و زدن زنگ خانه ها دروغ است و زائیده فکر اوست که در مورد یک کودک کم توان صدق نمی کند. با توجه به اینکه رابطه مدیر مدرسه با انجمن خیلی خوب بود ایشان در حل مشکل بسیار راغب بودند و سعی در همکاری بسیار زیادی با من داشتند.
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با دانش آموز خاص
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با دانش آموز خاص
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با دانش آموز خاص
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با دانش آموز خاص
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با دانش آموز خاص
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با دانش آموز خاص
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با دانش آموز خاص
نتیجه گیری در رابطه با دانش آموز خاص
پیشنهادات در رابطه با دانش آموز خاص
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با دانش آموز خاص
برای دانلود اقدام پژوهی معلم مقطع ابتدایی و دریافت دانلود اقدام پژوهی معلم دوره ی دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.