اقدام پژوهی پرخاشگری مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با ایجاد رابطه عاطفی پرخاشگری و عدم توجه دانش آموزم رابهبودبخشم

اقدام پژوهی پرخاشگری

اقدام پژوهی پرخاشگری مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با ایجاد رابطه عاطفی پرخاشگری و عدم توجه دانش آموزم رابهبودبخشم

در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

پرخاشگری یکی از رایجترین واکنشهای کودکان نسبت به ناراحتیها و ناکامی هاست که به منظور صدمه رساندن به دیگران ، کسب پاداش ، ارضای نیازها یا رفع موانع انجام می شود . چون تمام اعمال و رفتارهای انسان دارای هدف است رفتار پرخاشگرانه نیز هدف دارد هدف ، مهم ترین عامل در توجیه نوع رفتار است . براساس شناخت هدف ، می توان بین اعمال و رفتارهای گوناگون وجه تمایز قائل شد و آنها را در زمره رفتارهای سالم یا پرخاشگرانه برشمرد . ممکن است دو عمل یکسان در یک زمان یا دو هدف متفاوت انجام گیرد که یکی رفتار سالم و دیگری رفتار پرخاشگرانه تلقی شود ، برای مثال کودکی را در نظر آورید که در حیاط مدرسه در حال توپ بازی است . اگر توپش به طور تصادفی و بدون آنکه اراده کند به شیشه پنجره بخورد و آن را بشکند  ،این عمل پرخاشگری نیست ، در حالیکه اگر توپش به صورت عمدی و به قصد شکستن شیشه بسوی پنجره پرتاب شود ، رفتارش پرخاشگرانه است ، از این رو ، در شناسایی و تعریف پرخاشگری و رفتار پرخاشگرانه باید هدف از انجام دادن آن عمل مشخص شود . مهم ترین هدف زندگی ما رسیدن به شادی و نشاط و کم کردن خشم و استرس است . حرکت و فعالیت انسان برای دست یافتن به شادی است . اگر فضای آموزشی ما از نشاط و شادی خاصی برخوردار باشد نتیجه ی آن فراگیرانی شاد و با عزت نفس بالا و آرام خواهد بود و آینده سازان خوبی برای این مرزو بوم خواهند بود .

تیترهایی که در این اقدام پژوهی پرخاشگری مقطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  پرخاشگری

پیشگفتار در رابطه با  پرخاشگری 

مقدمه  موضوع در رابطه با پرخاشگری 

شناسایی مسئله در رابطه با  پرخاشگری 

توصیف وضع موجود

در سال تحصیلی اخیر نکته ای که توجه مرا به خود جلب نمود پرخاشگری  یکی از دانش آموزان به نام زینب (اسم مستعار)  بود وبا توجه به شواهدی که داشته ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی دانش آموزان  به قرار زیر بود:

در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی پرخاشگری و بی انگیزگی هایی از جانب دو نفر  از دانش آموزان مخصوصا  زینب شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری به من القا کرد. اما بعد از دو سه روز از سال تحصيلي متوجه شدم که  زینب کمی آرامتر و متمایل تر به مدرسه شده بود و کمی جو مدرسه رو به دوستی پیش می رود و به این نتیجه رسیدم که می توان از در دوستی با ایشان وارد شد

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  پرخاشگری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با پرخاشگری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  پرخاشگری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با پرخاشگری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  پرخاشگری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با پرخاشگری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با پرخاشگری 

نتیجه گیری در رابطه با پرخاشگری

پیشنهادات در رابطه با پرخاشگری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با پرخاشگری 

برای دانلود اقدام پژوهی پرخاشگری مقطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *