اقدام پژوهی کلاس چهارم ابتدایی چگونه توانستم از طریق تلفیق درس قرآن با هنر ميزان علاقه مندي دانشآموزان را به آن درس افزايش دهم در قالب ورد
اقدام پژوهی کلاس چهارم ابتدایی چگونه توانستم از طریق تلفیق درس قرآن با هنر ميزان علاقه مندي دانشآموزان را به آن درس افزايش دهم در قالب ورد
همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام پژوهی معلم چهارم ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
بدون شک ، دبستان ، در شکل گیری شخصیت انسان ، از اهمیت بسزایی برخوردار است. حال چنانچه ، روش های مورد استفاده در تعلیم و تربیت دانشآموزان ، برگرفته از آیات قرآنی و روایات اسلامی باشد ، اثر بخشی آن در نوع گفتار و رفتارآنان ، همواره پایدار و ماندگار است. گواه این ادعا نیز، فرمایش نورانی امیر مؤمنان ، علی(ع) است که می فرماید: یادگیری علم و دانش در کودکی ، همانند حکاکی بر روی سنگ است.(حیدری ابهری ، 1387 : 40) اینجانب ، در اوایل سال تحصیلی یاد شده ، با مشاهده ی رفتار دانشآموزان کلاس خود در ساعات قرآن و پرداختن به گفتگوی صمیمی و دوستانه با آنان در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به درس قرآن و هم چنین مشورت و تبادل نظر با برخی از اولیای آنان ، متوجه شدم که به جز تعداد اندکی از دانشآموزان کلاس ، بیش تر آنان نسبت به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن علاقه ی چندانی از خود نشان نمی دهند! بر این اساس ، همواره این موضوع ذهن مرا به خود مشغول ساخته بود که چرا اغلب دانشآموزان کلاس ، در هنگام پخش نوار و یا لوح فشرده ی قرآنی ، با دقت به آن گوش نمی کنند؟چرا بیشتر آنان ، نسبت به درک معانی و حفظ سوره های کوتاه قرآن ، بی تفاوتند؟ و چرا اکثرآنان ، در پرداختن به دیگر فعالیت های قرآنی ، علاقه ی چندانی از خود نشان نمی دهند؟تیترهایی که در این اقدام پژوهی کلاس چهارم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با قرآن
پیشگفتار در رابطه با قرآن
مقدمه موضوع در رابطه با قرآن
شناسایی مسئله در رابطه با قرآن
توصیف وضع موجود
اینجانب…. .کلاس …آموزشگاه در اوایل سال تحصیلی ضمن مشاهده نامحسوس رفتار و فعالیتهای قرآنی دانشآموزان کلاس و همچنین نظر سنجی کتبی و انجام مصاحبه با آنان و حتی اولیای مربوطه و تبادل نظر با معلم سال گذشته شاگردان کلاس ، متوجه عدم علاقه مندی بیش تر آنان به درس قرآن گردیدم
1.بیش تر دانشآموزان در ساعات قرآن ، یا با هم صحبت می کردند و یا بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می گرفتند.
2.آیه های قرآن را در هنگام استفاده از نوار به صورت منظم ، هم خوانی نمی کردند.
3.برخی از دانشآموزان در ساعات قرآنی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه داشتند.
4.تمایل چندانی به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی از خود نشان نمی دادند.
5.به خواندن و حفظ سوره های کوتاه قرآن علاقه ای نشان نمی دادند.
6.با انجام وضو و هم چنین اصول و آداب احترام به قرآن نا آشنا بودند.
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با قرآن
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با قرآن
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با قرآن
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با قرآن
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با قرآن
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با قرآن
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با قرآن
نتیجه گیری در رابطه با قرآن
پیشنهادات در رابطه با قرآن
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با قرآن
برای دانلود اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.