اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان با موضوع چگونه توانستم به بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر بپردازم

اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان چگونه توانستم به بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر بپردازم نمونه ای دقیق در قالب ورد

اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان با موضوع چگونه توانستم به  بهبود آموزش درس  قرآن به دانش آموزان  پایه چهارم از راه تلفیق آن با هنر بپردازم

همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام  پژوهی معلم چهارم دبستان   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

بدون شک ، دبستان ، در شکل گیری شخصیت انسان ، از اهمیت بسزایی برخوردار است. حال چنان‌چه ، روش های مورد استفاده در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ، برگرفته از آیات قرآنی و روایات اسلامی باشد ، اثر بخشی آن در نوع گفتار و رفتارآنان ، همواره پایدار و ماندگار است. گواه این ادعا نیز، فرمایش نورانی امیر مؤمنان ، علی(ع) است که می فرماید: یادگیری علم و دانش در کودکی ، همانند حکاکی بر روی سنگ است.(حیدری ابهری ، 1387 : 40) اینجانب ، در اوایل سال تحصیلی یاد شده ، با مشاهده ی رفتار دانش‌آموزان کلاس خود در ساعات قرآن و پرداختن به گفتگوی صمیمی و دوستانه با آنان در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به درس قرآن و هم چنین مشورت و تبادل نظر با   برخی از اولیای آنان ، متوجه شدم که به جز تعداد اندکی از دانش‌آموزان کلاس ، بیش تر آنان نسبت به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن علاقه ی چندانی از خود نشان نمی دهند! بر این اساس ، همواره این موضوع ذهن مرا به خود مشغول ساخته بود که چرا اغلب دانش‌آموزان کلاس ، در هنگام پخش نوار و یا لوح فشرده ی قرآنی ، با دقت به آن گوش نمی کنند؟چرا بیشتر آنان ، نسبت به درک معانی و حفظ سوره های کوتاه قرآن ، بی تفاوتند؟ و چرا اکثرآنان ، در پرداختن به دیگر فعالیت های قرآنی ، علاقه ی چندانی از خود نشان نمی دهند؟

تیترهایی که در این اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  تلفیق قرآن و هنر

پیشگفتار در رابطه با  تلفیق قرآن و هنر 

مقدمه  موضوع در رابطه با تلفیق قرآن و هنر 

شناسایی مسئله در رابطه با  تلفیق قرآن و هنر 

توصیف وضع موجود

اینجانب…. .کلاس …آموزشگاه در اوایل سال تحصیلی ضمن مشاهده نامحسوس رفتار و فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان کلاس   و هم‌چنین نظر سنجی کتبی   و انجام مصاحبه با آنان و حتی اولیای مربوطه و تبادل نظر با معلم سال گذشته شاگردان کلاس ، متوجه عدم علاقه مندی بیش تر آنان به درس قرآن گردیدم

1.بیش تر دانش‌آموزان در ساعات قرآن ، یا با هم صحبت می کردند و یا بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می گرفتند.

2.آیه های قرآن را در هنگام استفاده از نوار به صورت منظم ، هم خوانی نمی کردند.

3.برخی از دانش‌آموزان در ساعات قرآنی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه داشتند.

4.تمایل چندانی به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی از خود نشان نمی دادند.

5.به خواندن و حفظ سوره های کوتاه قرآن علاقه ای نشان نمی دادند.

6.با انجام وضو و هم چنین اصول و آداب احترام به قرآن نا آشنا بودند.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  تلفیق قرآن و هنر 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با تلفیق قرآن و هنر 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  تلفیق قرآن و هنر 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با تلفیق قرآن و هنر 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  تلفیق قرآن و هنر 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با تلفیق قرآن و هنر 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با تلفیق قرآن و هنر 

نتیجه گیری در رابطه با تلفیق قرآن و هنر

پیشنهادات در رابطه با تلفیق قرآن و هنر

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با تلفیق قرآن و هنر 

برای دانلود اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان و دریافت  نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

180,000 ریال
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *