برنامه عملیاتی سالانه مدارس 1404-1403
در این فایل برنامه عملیاتی سالانه مدارس تمامی نکات مربوط به برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس سالتحصیلی 1403-1404 و بخشنامههای مربوط به آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما قرار می دهیم.
محتویات پکیج:
برنامه عملیاتی همه مقاطع
برنامه سالانه و تقویم اجرایی ابتدایی
برنامه سالانه تدبیر ابتدایی
برنامه سالانه تعالی متوسطه اول , دوم و هنرستان
همه در یک پکیج .. همه در یک پک
بروزرسانی : شهریور ماه 1404
پیشنمایش
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
برنامه عملیاتی یک اقدام قهرمانانه است که کمک میکند رویاها و تصوراتمان به واقعیت تبدیل شود. برنامه عملیاتی روشی است که شما را اطمینان میبخشد تا چشم انداز سازمانتان را بطور دقیق و روشن مشخص کنید، همچنین روشی را توضیح میدهد که گروه شما بکار میگیرد تا استراتژیها را به تحقق اهداف منتهی کند. یک برنامه عملیاتی شامل مجموعهای از گامهای عملیاتی است که انجام میگیرد تا به اهداف از پیش تعیین شدهمان برسیم.
هر گام عملیاتی میبایست اطلاعات زیر را در برگیرد:
- چه اقداماتی میبایست انجام شود
- چه کسی مسئول انجام اقدامات تعیین شده می شود
- چه زمانی هر یک از اقدامات و فعالیت ها بایستی انجام گیرند و هر فعالیت تا چه زمانی بطول میانجامند
- چه منابعی نیاز است تا اقدامات و فعالیت های مربوطه انجام پذیرد
اطلاعات حاصل به چه کسانی باید منتقل شود؟
در برنامه عملیاتی، خروجی برنامه مشخص میشود، منابع تخصیص مییابد و فرایند کار تحلیل میگردد. هر فعالیت، هر رویه، هر فرایند بطور دقیق مشخص شده و بیان میگردد که هر کار توسط چه کسی و چه زمانی انجام شود و چه کسی مدیر اجرا و پاسخگوی هریک از مراحل برنامه است. برای تحقق هرگام عملیاتی میبایست جداول زمانی و هزینهای را مشخص نمود و به شش کلمه پرسشی زیر پاسخ داد:
چه کاری
چگونه
چه کسی
کجا
چه زمانی
چه منابع پولی و فیزیکی نیاز است؟
پس از آنکه مقدمات کار فراهم شد برنامه تدوین شده اجرا میشود و سپس پایش و کنترل انجام میگیرد.
در این فایل برنامه علیاتی سالانه مدارس هر آنچه برای یک برنامه ریزی عملیاتی در یک مدرسه نیاز است فراهم شده است، علاوه بر آن شما میتوانید تقویم اجرایی وچشم اندازهای آتی یک سال تحصیلی را برای حوزه پرورشی داشته باشید.
تیترهایی که در این برنامه عملیاتی سالانه مدارس وجود دارد شامل موارد زیر است:
· چکیده
· اشکال مختلف برنامه ریزی
· برنامه ریزی استراتژیک چیست؟
· فرآیند برنامه ریزی
· مراحل برنامه ریزی
· تفاوت برنامه ریزی استراتژیک با برنامه ریزی عملیاتی
· اجزای برنامه ریزی
· الف) رسالت
· ب)چشم انداز
· مشکلات استراتژیک
· برنامه عملیاتی
· طراحی برنامه عملیاتی
· تدوین اهداف عملیاتی
· منابع برنامه ریزی عملیاتی
. برنامه عملیاتی بهبود فرآیند مدیریت مدرسه
· تقویم اجرایی در حوزه پرورشی
پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا با ارائه جدید ترین و جذاب ترین و در عین حال پایین ترین قیمت در رابطه با برنامه سالانه و تقویم اجرایی کلیه پست های سازمانی پیشرو در امر آموزش و تدریس می باشد. عزیزان کرامی می توانند با مراجعه به پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا برنامه سالانه و تقویم اجرایی مورد نیاز خود را طبق آخرین ویرایش و بر اساس آخرین بخشنامه های ارسالی از آموزش و پرورش دانلود نمایند. لازم به ذکر است کلیه برنامه ها و تقویم های آموزشی و اجرایی توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و جمعی از تیم تخصصی فرهنگیان در ارائه این برنامه ها ساعت ها و روزها وقت گذاشته اند. شما فرهنگیان عزیز همچنین می توانید علاوه بر برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی از سایر محصولات این بانک پژوهشی استفاده نمایید.
دریافت برنامه عملیاتی سالانه مدارس بلافاصله بعد از پرداخت مقدور می باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه قرمز رنگ کلیک کنید.
مولفه های موثر در اجرای برنامه تدبیر 1403 مدرسه
مولفه ها | فراوانی | درصد |
ماموریت ها وچشم انداز برنامه تدبیر 1403 | ۲۸ | ۱۰۰ |
فراهم کردن محیط جهت رسیدن به موفقیت طرح تدبیر 1403 | ۲۰ | ۸۰ |
ترویج ونهادینه سازی ارزش های اخلاقی برنامه سالانه طرح تدبیر | ۲۲ | ۸۸ |
شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی | ۲۷ | ۴۲/۹۶ |
موثر ترین مولفه های دانلود رایگان طرح تعالی مدیریت مدرسه بر میزان کارایی مدارس مجری این برنامه عبارت است از تدوین واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز، با صد درصد نظرات، فراهم کردن محیط جهت رسیدن به موفقیت ۸۰،ترویج و نهادینه سازی اخلاقی ۸۸،شرکت مدیران در فرایند مشارکتی با ۴۲/۹۶ درصد نظرات است.
تدوین واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز ومیزان کارایی مدارس مجری برنامه سالانه تدبیر 1403
عامل | ضریب همبستگی | میزان معنی داری |
تدوین و اطلاع رسانی ماموریت ها وچشم اندازها | ۶۲۱/۰ | ۰۰۰۱/۰ |
بین مولفه ی تدوین واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز ومیزان کارایی مدارس مجری همبستگی مثبت ومعنی داری وجود دارد بنابراین سوال اول دارای جواب و فرضیه ی فرعی اول تدوین واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز سازمان توسط مدیر مدرسه مجری برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت مدارس متوسطه اول و دوم بر کارایی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه موثر است است تایید می شود.
فراهم کردن محیط مناسب در سازمان و میزان کارایی مدارس مجری طرح تدبیر 1403
عامل | ضریب همبستگی | میزان معنی داری |
فراهم کردن محیط جهت رسیدن به موفقیت | ۵۱۲/۰ | ۰۰۰۱/۰ |
بین مولفه ی فراهم کردن محیط جهت رسیدن به موفقیت ومیزان کارایی مدارس مجری همبستگی مثبت ومعنی داری وجود دارد بنابراین سوال دوم دارای جواب و فرضیه ی فرعی دوم فراهم کردن محیط جهت رسیدن به موفقیت سازمان توسط مدیر مدرسه مجری برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت مدارس متوسطه اول و دوم بر کارایی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه موثر است است تایید می شود.
ترویج ونهادینه سازی ارزش های اخلاقی و میزان کارایی مدارس مجری برنامه سالانه تدبیر 1403
عامل | ضریب همبستگی | میزان معنی داری |
ترویج ونهادینه سازی ارزش اخلاقی | ۴۲۱/۰ | ۰۰۰۱/۰ |
بر اساس اطلاعات جدول (۴)،بین مولفه ی ترویج ونهادینه سازی ارزش اخلاقی ومیزان کارایی مدارس مجری همبستگی مثبت ومعنی داری وجود دارد بنابراین سوال سوم دارای جواب و فرضیه ی فرعی سوم ترویج ونهادینه سازی ارزش اخلاقی توسط مدیر مدرسه مجری برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت مدارس متوسطه اول و دوم بر کارایی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه موثر است است تایید می شود.
میزان شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی و میزان کارایی مدارس مجری برنامه تدبیر 1403
عامل | ضریب همبستگی | میزان معنی داری |
شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی | ۵۸۴/۰ | ۰۰۰۱/۰ |
بین مولفه ی شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی ومیزان کارایی مدارس مجری همبستگی مثبت ومعنی داری وجود دارد بنابراین سوال چهارم دارای جواب و فرضیه ی فرعی چهارم شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی مجری برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت مدارس متوسطه اول و دوم بر کارایی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه موثر است است تایید می شود