تجارب معلمی آموزش مهارت های فکری به دانش آموزان ابتدایی

تجارب معلمی ابتدایی

تجارب معلمی آموزگار ابتدایی به صورت کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 52 صفحه توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در رابطه با ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آغازین ، تکوینی و پایانی است ) می باشد. مطلب فوق در واقع تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی آموزگار ابتدایی منطبق با آیین نامه ها می باشد .آنچه در  تجارب معلمی ابتدایی مشاهده می کنیم به قرار زیر است.

عنوان طرح و ابتکار در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی       

مقدمه کوتاه در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

بیان مسئله و وضعیت موجود در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

تشریح مشکل در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

طرح/ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی های آن در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

چگونگی اجرا و نتایج حاصله در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

پیشنهادات در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

نتیجه گیری در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

راهکارها در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

منابع و ماخذ در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

راهکارهایی که در تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار ابتدایی به آنها دست یافتیم :

با توجه به نتایج تحقیقات نسبی بر این که سن ایجاد خلاقیت عمدتاً قبل از ده سالگی است بنابراین باید به نقش دوره پیش دبستان و دبستان بیشتر توجه شود و تغییرات اساسی در ساختار این دوره انجام گیرد. براین اساس پیشنهادهای ذیل عنوان می شود:

  • آشنا ساختن مدیران و معلمان با مفاهیم خلاقیت و راهکارهای پرورش و تقویت آن در فراگیران با تشکیل دوره های آموزش ضمن خدمت
  • تغییرات اساسی در کتاب های درس که زمینه رشد و خلاقیت دانش آموزان را فراهم آورد
  • تغییر در شیوه های ارزشیابی و امتحانات که بتواند رشد خلاقیت را دانش آموزان بسنجد .
  • اطلاع رسانی به خانواده ها درباره ی اهمیت خلاقیت و چگونگی کمک به رشد آن از طرق مختلف
  • علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه
  • فعال سازی تشکل های دانش آموزی که خودیابی و خود شکوفایی و اعتماد به نفس دانش آموزان افزایش یابد .
  • اختصاص درسی به نام خلاقیت در مدارس و گنجاندن راه های پرورش آن در برنامه درسی مراکز تربیت معلم و تمام موسساتی که معلم و مربی تربیت می کنند
  • استفاده صحیح و مطلوب در ساعت درس انشا
  • تغییر نام درس هنر و نقاشی به پرورش خلاقیت ، نوآوری ، ابتکار
  • آموزش یورش فکری ( بارش افکار ) به دانش آموز
  • استفاده از شیوه های حل مساله و پرورش و پاسخ و تدریس
  • شناخت موانع بروز خلاقیت و راهبردهای مقابله با آن
  • تقویت حس خوداتکایی معلمان برای بروز هرچه بیشتر نو اندیشی ،نوآوری و خلاقیت
  • تشویق مادی و معنوی معلمان،مدیران و فراگیران خلاق

برای دانلود تجربیات معلمی آموزگار ابتدایی از این قسمت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *