تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار سوم ابتدایی تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم برای شرکت معلم آموزگار سوم ابتدایی در جشنواره تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار سوم ابتدایی به صورت کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 29 صفحه توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در رابطه با ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آغازین ، تکوینی و پایانی است ) می باشد. مطلب فوق در واقع تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی معلم معلم آموزگار آموزگار سوم ابتدایی منطبق با آیین نامه ها می باشد .آنچه در تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار سوم ابتدایی مشاهده می کنیم به قرار زیر است.
عنوان طرح و ابتکار در رابطه با تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم
مقدمه کوتاه در رابطه با تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم
بیان مسئله و وضعیت موجود در رابطه با تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم
جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در رابطه با تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم
تشریح مشکل در رابطه با تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم
طرح/ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی های آن در رابطه با تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم
چگونگی اجرا و نتایج حاصله در رابطه با تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم
پیشنهادات در رابطه با تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم
نتیجه گیری در رابطه با تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم
راهکارها در رابطه با تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم
منابع و ماخذ در رابطه با تقویت سواد خواندن و مهارت های علمی در دانش آموزانم
راهکارهایی که در تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار سوم ابتدایی به آنها دست یافتیم :
1- استفاده از وسایل آموزشی در جریان تدریس به عنوان یک اصل قرار گیرد و بهترین کارایی این وسایل آموزشی زمانی است که به صورت بازی ارائه گردد . بر اساس تجربیات محقق بعضی وسایل آموزشی به دلیل خشک و خسته کننده بودن و توجه نکردن به خصوصیات دانش آموزان نتوانسته است جذبه لازم را داشته باشد . بنا براین زمانی که وسایل آموزشی در قالب بازی ارائه گردند بهترین اثر را خواهند داشت .
2 – استفاده از ابزارهای تشویقی مانند تابلو ارزیابی توصیفی علاوه بر پایه اول در پایه های دیگر نیز مورد تاکید قرار می گیرد . تابلو ارزیابی توصیفی به دو علت ارجحیت بیشتری نسبت به سایر روش های ارزشیابی دارد . اولا : باعث ایجاد رقابت و شور شوق در دانش آموزان می شود و آنها را به تلاش وادار می کند . دوما : با توجه به این که دانش آموزان دبستان در مرحله انتزاعی نیستند این شیوه از ارزشیابی را بهتر درک می کنند .
برای دانلود تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار سوم ابتدایی از این قسمت اقدام کنید.