تجربیات دبیر علوم تجربی
تجربیات سنجش و ارزشیابی دبیر علوم تجربی به صورت کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 31 صفحه توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در رابطه با ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آغازین ، تکوینی و پایانی است ) می باشد. مطلب فوق در واقع تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی معلم علوم تجربی منطبق با آیین نامه ها می باشد .آنچه در تجربیات سنجش و ارزشیابی دبیر علوم تجربی مشاهده می کنیم به قرار زیر است.
عنوان طرح و ابتکار در رابطه با خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی در درس علوم
مقدمه کوتاه در رابطه با خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی در درس علوم
بیان مسئله و وضعیت موجود در رابطه با خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی در درس علوم
جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در رابطه با خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی در درس علوم
تشریح مشکل در رابطه با خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی در درس علوم
طرح/ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی های آن در رابطه با خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی
چگونگی اجرا و نتایج حاصله در رابطه با خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی در درس علوم
پیشنهادات در رابطه با خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی در درس علوم
نتیجه گیری در رابطه با خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی در درس علوم
راهکارها در رابطه با خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی در درس علوم
منابع و ماخذ در رابطه با خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی در درس علوم
راهکارهایی که در تجربیات سنجش و ارزشیابی دبیر علوم تجربی به آنها دست یافتیم :
1- پیشنهاد می شود جهت آشنایی بیشتر افراد جامعه بخصوص معلمان و دانش آموزان، منابعی شامل مهارت های زندگی کاربردی و مفید تهیه و در اختیار آنان قرار داده شود.
2- بحث در مورد مهارت های زندگی علاوه بر حق آموزش و پرورش در حوزه های دیگری مثل آموزش های قبل از ازدواج یا مهارت های تربیت فرزندان، آموزش و ترویج داده شود.
3- مدنظر قرار دادن نیازهای مهارتی شاگردان در تالیف کتب درسی جدید.
4- برنامه فراگیر آموزش مهارت های زندگی و نحوه به کارگیری عملی این مهارت ها در دوره های ضمن خدمت معلمان و فعالیت های فوق برنامه دانش آموزان به معلمان و دانش آموزان اجرا شود.
برای دانلود تجربیات سنجش و ارزشیابی دبیر علوم تجربی از این قسمت اقدام کنید.