تجربیات سنجش و ارزشیابی دبیر پیام های آسمانی
تجربیات سنجش و ارزشیابی دبیر پیام های آسمانی به صورت کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 26 صفحه توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در رابطه با ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آغازین ، تکوینی و پایانی است ) می باشد. مطلب فوق در واقع تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی معلم معلم معلم دبیر پیام های آسمانی منطبق با آیین نامه ها می باشد .آنچه در تجربیات سنجش و ارزشیابی دبیر پیام های آسمانی مشاهده می کنیم به قرار زیر است.
عنوان طرح و ابتکار در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
مقدمه کوتاه در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
بیان مسئله و وضعیت موجود در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
تشریح مشکل در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
طرح/ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی های آن در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
چگونگی اجرا و نتایج حاصله در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
پیشنهادات در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
نتیجه گیری در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
راهکارها در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
منابع و ماخذ در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
راهکارهایی که در تجربیات سنجش و ارزشیابی دبیر پیام های آسمانی به آنها دست یافتیم :
انتخاب شیوهی مناسب دربیان آموزههای دینی: معلم باید سعی کند آموزههای دینی را ساده، رسا و جذاب برای دانشآموزان بیان کند به گونهای که اولا آنها بفهمند که معلم چه میگوید و ثانیا از شنیدن آن احساس خستگی نکنند. اگر معلم مثلا در خداشناسی تنها به بیان دلایل فلسفی اثبات وجود خدا و صفاتی مانند توحید و قدرت خدا بپردازد، یقینا خسته کننده خواهد بود و دانشآموزان شاید برای گرفتن نمره، این دلایل را در حافظهی ذهنشان بسپارند ولی این سپردهها هیچ وقت تبدیل به ایمان و اعتقاد قلبی نمیشود، چون از روی میل و رغبت و شوق کسب نشدهاند. معلم باید استدلالهای فلسفی را در قالب مثالهای ساده و همهکسفهم طوری بیان کند که متعلم همانجا نه تنها کاملا تفهیم شود، بلکه پایههای اعتقادیاش نسبت به آن موضوع نیز شکل بگیرد. همچنین معلم باید از مطرح کردن مباحث پیچیده و دور از فهم دانشآموز اجتناب ورزد. در این مورد نیز مطالعه سیرهی انبیاء و معصومان میتواند برای معلمان راهگشا باشد.
برای دانلود تجربیات سنجش و ارزشیابی دبیر پیام های آسمانی از این قسمت اقدام کنید.