تدوین گزارش تخصصی مرتبط با شغل معلمی : ترغیب دانش آموزانم به درس جمله سازی

گزارش تخصصی مرتبط با شغل معلمی

تدوین گزارش تخصصی مرتبط با شغل معلمی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه

سرفصلهای موجود در تدوین گزارش تخصصی مرتبط با شغل معلمی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

دیباچه پیرامون قضیه   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

درک مشکل پیرامون قضیه    علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

بررسی بیشتر در رابطه با   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

ارائه مستندات پیرامون   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

پیش بینی نتایج در مورد   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

راهکارها پیرامون قضیه   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

رفرنس و منبع مورد استفاده   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

راه کارهای خلاقانه پیرامون تقویت انشای دانش آموزان :

1- بهتر است جلسات کلاس درس انشا در کتاب خانه ی مدرسه برگزار شود. زیرا دیدن یا تورق کتاب، هر چند به مدتی کوتاه باشد حس کنجکاوی، علاقه و اشتیاق دانش آموزان را به مطالعه کتاب برمی انگیزد.

2- بعد از تدریس هر درس نگارش در کلاس از دانش آموزان خواسته شود انشای خود را در کلاس با فکر و قدرت تخیل خودشان بنویسند، نوشتن انشا در کلاس درس اعتماد به نفس، قدرت تفکر و خلاقیت و استقلال را در دانش آموز تقویت می کند و او ناچار است که خودش به این تکلیف عمل کند.

3- در هر جلسه، از یک گروه با فرد خواسته شود یک کتاب را به کلاس بیاورد و به منظورآشنایی بیشتر با این کتاب برای مطالعه، از دانش آموزان بخواهیم که در دفتر انشا صفحه ای را به معرفی کتاب اختصاص دهند.

4- برای تکلیف شب، یک شعر یا متن ادبی کوتاه و مناسب را یادداشت کنند و در کلاس ارائه دهند.

5- برای رفع ضعف بزرگ بیانی اکثر دانش آموزان، زمان کوتاهی برای تمرین «خوب سخن گفتن» در کلاس در نظر می گیریم. به این نحو که از دانش آموز می خواهیم در یک دقیقه یا بیشتر درباره ی موضوعی صحبت کند.

6- می توان در پایان هر نوبت تحصیلی، مجله ای ادبی منتشر کرد به شرطی که مطالب آن را همه ی دانش آموزان بنویسند و در کلاس های انشا مطرح شود. این مجله می تواند در سطح یک کلاس یا مدرسه باشد.

7- نوشتن داستان از یک ضرب المثل و اجرای نمایشی آن در کلاس برای تقویت خلاقیت و تخیل دانش آموزان مفید است.

8- جمع آوری ضرب المثل ها و جملات ادبی در خصوص یک موضوع به افزایش علاقه، ذوق و درک ادبی دانش آموزان کمک می کند.

9- ارائه ی موضوع های پیشنهادی از سوی دانش آموزان در کلاس انشا و جمع آوری آن ها که منبعی خوب برای موضوع انشا هستند، ذوق نوشتن را در دانش آموزان تقویت می کند.

چگونگی انجام کار

بعد از بيان چگونگي نگارش انشا و بيان نكات لازم نگارشي به شاگردان , چند نمونه انشا براي آنها خواندم , قرار شد كه در جلسه بعد همه دفترهاي انشا خود را به كلاس آورده  و در كلاس انشا بنويسند هـرچند در ابتدا بچه ها مخالفت  مي كردند ؛ اعتماد به نفس لازم را براي نگارش انشا را در كلاس نداشتند پس از مدتي بحث و بررسي متقاعد شدند , كه اين كار را خودشان انجام دهند تا در كلاس هاي بالاتر بتوانند از عهده اين كار بر آيند.

براي بار اول در مورد يك داستان كه در هفته گذشته از كتاب داستان خوانده بودم روي تخته سياه يك جمله از آن را بدين مضمون نوشتم (( يك روز خرگوش كوچولو تصميم گرفت تنهايي به جنگل برود كمي كه از خانه ي خودش دور شد يك دفعه صداي بلندي را … . )) از دانش آموزان خواستم هر كس بنا به علاقه و سليقه خود , ادامه اين جملات را بنويسند. بچه ها خيلي احساس نارضايتي مي كردند وقتي گفتم حتي اگر دو سطر هم بنويسند قبول است , براي من خيلي اهميت دارد قبول كردند و نمره خوبي خواهند گرفت , كم كم شروع به نوشتن كردند جلسه نگارش چون اولين بار طولاني شد , تمامي انشاها و ذكر تاريخ و امضا , قرار شد كه در جلسه بعد در كلاس خوانده شود, بعضي از انشاها خيلي خوب نوشته شده بود , قدرت تخيل , خلاقيت بعضي از بچه ها خيلي خوب بود , برخي ديگر از نظر جمله نويسي و اصول نوشتاري مشكل داشتند.

  شما عزیزان می توانید تدوین گزارش تخصصی مرتبط با شغل معلمی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.