تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی
تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه
سرفصلهای موجود در تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
سرآغاز سخن پیرامون قضیه توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
دیباچه پیرامون قضیه توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
درک مشکل پیرامون قضیه توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
بررسی بیشتر در رابطه با توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
ارائه مستندات پیرامون توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
پیش بینی نتایج در مورد توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
راهکارها پیرامون قضیه توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
رفرنس و منبع مورد استفاده توسعه و تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان پایه پنجم و افزایش سطح علمی آنها
گام ها ی مؤثردرراه تقویت روحیه ی پرسشگری در دانش آموزان
با توجه به آنچه دراین مقاله ذکرگردیدوبراساس تجربیات معلمان درکلاس های درس،یکی ازبهترین مکانها ومجال های تقویت وهدایت روحیه ی پرسشگری کلاس درس است.برای رسیدن به این هدف توجه به نکات زیرضروری ومؤثر است:
ــ به دانش آموزان فرصت فکرکردن بدهید،چون دراین صورت است که با دانسته ها وندانسته های ذهن خود آشنا می شوند و میل به پرسش درآنها شکل می گیرد.
ــ با انواع و ابعاد مختلف سؤال آشنا شوید تا بدانید از دانشآموزان چه می خواهید ، چه بسا یک سؤال خوب ، پرسش و پاسخ های خوب تری رادرپی داشته باشد.
ــ درانتخاب روش وشیوه ی تدریس خود دقت کنید وتاحدامکان ازروش های مبتنی برپرسش وپاسخ بهره گیرید.
ــ همواره درحین تدریس وکار با دانش آموزان فضایی برای ایجادسؤال در ذهن دانش آموز فراهم سازیدوازارائةی جواب های آماده به دانش آموز دوری کنید.
ــ به عنوان معلم، خودازروحیه ی پرسشگری برخوردارباشید ومطالب را طوری ارائه دهیدکه دانش آموزانتان کنجکاوتر و مشتاق تر گردند.
ــ همواره فرصت هایی هرچند کوتاه را درکلاس درس تعیین کنیدتامخصوص پرسش وسؤال باشد.
ــ برای پرسش ها وپاسخ های دانش آموزانتان ارزش واحترام قائل شوید، چه بسابه تمسخرگرفتن دراین مورد ، راه پرسیدن را برای همیشه برروی دانش آموز ببندد.
ــ به دانش آموزان این اطمینان رابدهیدکه طرح سؤال،نشانه ی جدیت وتلاش شماست پس سعی کنید سؤال خود را مطرح کنید وهراس نداشته باشید.
ــ از دانش آموزان بخواهید باوقار وآرامش وبه دور ازخجالت وکم رویی،هرچه رانمی دانندسؤال کنند.
ــ دانش آموزان را باارائه ی موضوعاتی متناسب با آنان،به تحقیق ومطالعه وادارسازیدکه این امرموجب تحرک وپویایی ذهن آنان خواهد شد.
ــ دانش آموزان رادر فعّالیت های مختلف گروهی ، قرار دهید تا به سمت پرسشهای بهتر و فکورانهتر هدایت شوند.
ــ دانش آموزان رادرموقعیت هایی قرار دهید تا دست به آزمایش بزنندوبه طرح سؤالات هدفمنددست یابند.
ــ بخشهای خاصی ازیک درس یاموضوع موردتدریس راانتخاب وازدانش آموزان بخواهید برای آن سؤال طراحی کنند.
شما عزیزان می توانید تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.