دانلود گزارش تخصصی دبیران ادبیات
دانلود گزارش تخصصی دبیران ادبیات به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه
سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی دبیران ادبیات به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
نقاط قوت و تاثیر گذار در تدریس :
1- وجود شخصیت محکم و استوار معلم همراه با پشتوانه ی علمی و متانت اخلاقی یکی از ارکان اصلی هر یادگیری به شمار می آید.شایسته است به ویژگی های یک معلم موفق نظری بیندازیم :
1-1- برخورداری از سلامت جسمانی و روانی
1-2- آشنایی با شیوه های نوین تدریس و به کار گیری آنان در موقعیت های مختلف تدریس
1-3- احاطه ی کامل علمی به مطالب مورد تدریس .
1- 4- برد باری و انعطاف پذیر بودن .
1- 5- آشنایی با ویژگی های اقتصادی ، فرهنگی ، جسمی و روحی دانش آموزان ..
1- 6- استفاده ی مستمر از ابزار تشویق.
1- 7- تبعیض قائل نشدن بین دانش آموزان و یک رنگی.
1- 8- توانایی ایجاد روابط صمیمانه با والدین.
1-9- – تکریم شخصیت دانش آموزان وداشتن آگاهی نسبی به علم روانشناسی .
1 -10- برقراری نظم و انضباط منطقی در کلاس
1-11– شنیدن سخنان دانش آموزان و القاب ندادن به آنان.
1-12- وارد نشدن به حریم شخصی دانش آموزان و ایجاد یک رابطه ی منطقی و دوستانه با آنان .
1-13- استفاده از انواع ارزشیابی ها در زمان مناسب .
1-14- از نظر برخی ، معلم بودن به معنی دانستن همه پاسخهاست. بعضی اوقات (نمیدانم) بهترین پاسخ یک معلم
است. به جای از دست دادن اعتبار، معلم اعتماد دانشآموزان را جلب مینماید و این اعتماد اساس یک رابطه مولد
است. پذیرفتن چیزهایی که نمی دانید نشان میدهد که شما هنوز در حال یادگیری هستید
1-15- از روشهای مشابه و یکسان برای تمامی افراد استفاده نمی کند.
2- ایجاد انگیزه : انگیزه را، محرک هر فرد برای رسیدن به اهداف خود تعریف کرده اند. اگر معلمی نتواند از این عامل برای بهتر شدن تدریس استفاده کند. یک ابزار بسیار قوی را از دست داده است. از این رو باید قبل از هرتدریس، انگیزه ی دانش آموزان را برای یادگیری درس جدید افزایش دهیم. تا با موضوع درس درگیر و توجه شان به آنچه باید فراگیرند معطوف شود .
3- علاقه مندی یاددهنده به موضوع: معلم بایستی به موضوع قابل تدریس هم علاقه داشته باشد و هم احاطه ی علمی
4- بیان اهداف درس :باید اهداف درس را برای فراگیرندگان به روشنی بیان کنیم . یعنی مشخص کنیم که دانش
آموزان پس از پایان درس به چه دانش و یا توانمندی هایی دست پیدا می کنند . زمانی که معلم مشخص کند دانشآموزان چه چیزهایی را بایستی یاد بگیرند آنها بهتر فرا میگیرند.
5- آشنایی با روش های نوین تدریس :
از آن جا که هر ساله مطالب و محتواهای کتاب ها تغییر می یابد این ضرورت یعنی استفاده از شیوه های نوجدید و کارا بسیار احساس می شود . آ شنایی با روش های مختلف تدریس می تواند زمینه ای جهت بر خوردمتقابل و منطقی با دانش آموزان از یک مجرای ارتباطی صحیح مهیا کند به طوری که همواره تفکر منطقی داشته باشد .دبیران باید به دانش آموزان فرصت دهند تا به صورت گروهی و از طریق همیاری به یادگیری اقدام کنند
یادگیری از طریق همیاری یک قالب یا چهارچوب آموزشی است که در آن گروه های دانش آموزی ناهمگن از سوی معلم شکل داده می شوند و به فعالیت می پردازند .
6- داشتن طرح درس : داشتن برنامه ریزی در کلاس از اتلاف وقت جلوگیری گرده مدیریت بهتر کلاس را به همراه دارد و سبب بازدهی بیش تر می گردد .
7- مشارکت دادن دانش آموزان در بحث : بایستی از روش هایی استفاده کنیم تا کلاس درگیر بحث شود، طوری که دانش آموزان خود را در یادگیری سهیم بدانند. برای مثال، در حین تدریس از سوالاتی استفاده کنیم تا دانش آموزان نیز مجبور به مشارکت شوند و پس از هر پاسخ منطقی از تشویق های کلامی و یا غیر کلامی برخوردار شوند .
8- استفاده از انواع وسایل کمک اموزشی : – استفاده از وسایل کمک آموزشی از قبیل فیلم و سیدی و اسلاید و نوارکاست و کتاب ….. بسیار مؤثر است .
9- ارائه تکلیف از ساده به مشکل : بکوشیم ابتدا مباحث ساده را برای دانش آموزان ارائه کنیم سپس به مباحث پیچیده برسیم. اگر دانش آموز یکی دو سوال را درست پاسخ دهد و تشویق شود خود بخود انگیزه پیدا می کند و این نمی شود مگر با ارائه سوالات ساده تر در ابتدا و روند حرکت از آسان به مشکل .
10- استفاده از مثال های ساده، آشنا و دلنشین : در سرتا سر تدریس، برای تبیین و تفهیم هر چه بیش تر درس، از مثال های ساده، آشنا و دلچسب که موجب افزایش انگیزه یادگیری دانش آموزان می شود، استفاده کنیم
11-اجرای نقش :می توان در برخی از دروس کتاب فارسی دانش آموزان را تشویق نمود تا موضوع مورد نظر را به صورت نمایش درآورند. اجرای نمایش در تفهیم مسائل تربیتی و اخلاقی بسیار مفید و مؤثر می باشد .
12- طرح مطالب درسی به صورت پرسش های جالب : مطلب یا موضوعی را که می خواهیم دانش آموزان
یاد بگیرد، به صورت پرسش یا پرسش هایی روشن و جالب مطرح کنیم تا در دانش آموزان احساس نیاز به وجودآمده و آنها را به فعالیت ذهنی و پویندگی ترغیب نماید .
13- تذکر نمره و آزمون : برای درگیر کردن بیشتر دانش آموزان، می توانیم با تذکر نمره و آزمون آنان را برای یادگیری هر چه بیشتر درس ترغیب کنیم برای مثال از این عبارت استفاده کنیم : به احتمال زیاد از این درس، یکی دو نمره در امتحان خواهد آمد . پس دقت کنید تا آن را خوب یاد بگیرید .
شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی دبیران ادبیات را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.