دانلود گزارش تخصصی دبیران تاریخ : 28 صفحه با موضوع لذت بخش کردن درس تاریخ برای خودم و دانش آموزانم

پژوهش سرای فرهنگیان : ارائه دهنده فایل های آموزشی و پژوهشی

دانلود گزارش تخصصی دبیران تاریخ

دانلود گزارش تخصصی دبیران تاریخ به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی دبیران تاریخ به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

دیباچه پیرامون قضیه لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

درک مشکل پیرامون قضیه  لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

بررسی بیشتر در رابطه با لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

ارائه مستندات پیرامون لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

پیش بینی نتایج در مورد لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

راهکارها پیرامون قضیه لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

رفرنس و منبع مورد استفاده لذت بخش نمودن تاريخ براي خود و دانش‌آموزانم

هدف هاي درسي در پايه سوم متوسطه

الف ) هدف هاي شناختي

  1. تعميق آَشنايي با مهم ترين تحولات سياسي – اجتماعي ايران و جهان از قرن دهم هجري تا کنون، با تأکيد بر تاريخ ايران؛

2.تعميق آَشنايي با مهم ترين تحولات فرهنگي و تمدني ايران و جهان از قرن دهم تا کنون با تاکيد بر تاريخ ايران؛

  1. درک تحول و تداوم در تاريخ ايران و جهان از قرن دهم تا کنون؛
  2. تعميق آشنايي با استعمار و امپرياليسم جهاني و تاثير آن در تاريخ معاصر ايران؛

5.تعميق آشنايي با قيام ها و نهضت هاي سياسي – اجتماعي و مبارزات ضد استعماري و ضد استبدادي در تاريخ ايران از صفويه تا انقلاب اسلامي؛

6.تعميق آشنايي با علت ها و تاريخچه ي انقلاب اسلامي و رهبري امام خميني؛

  1. تعميق آشنايي با نقش زنان در تاريخ معاصر ايران و جهان؛

8.تعميق آشنايي با نقش دين و علماي ديني ايران از دوره صفويه تا کنون؛

9.تعميق شناخت دشمنان انقلاب اسلامي و شيوه هاي مقابله با آنان؛

10.آشنايي با پيامدها و دستاوردهاي داخلي و خارجي انقلاب اسلامي؛

11.تعميق آشنايي با مهم ترين شخصيت هاي تاريخي ايران و جهان در قرن هاي جديد و دوره معاصر با تاکيد بر تاريخ ايران؛

12.آشنايي با جغرافياي تاريخي ايران و جهان در قرن هاي جديد و دوره معاصر؛

13.شناخت مهم ترين مسائل و بحران هاي سياسي – اجتماعي جهان امروز؛

14.تعميق آشنايي با مهم ترين آثار و بناهاي تاريخي ايران و جهان از قرن دهم هجري تا کنون.

ب) هدف هاي نگرشي و ارزشي

1.تقويت حس خودباوري ملي و ديني و آمادگي براي دفاع از کشور؛

2.تقويت عبرت آموزي از رويدادهاي تاريخي قرن هاي جديد و دوره معاصر و موثر ساختن تاريخ در زندگي و عمل؛

3.افزايش علاقه به مطالعه تاريخ به ويژه تاريخ ايران و جهان در قرن هاي جديد و دوره معاصر؛

4.ايجاد حساسيت به رويدادها و تحولات سياسي – اجتماعي عصر حاضر؛

5.الهام پذيري از زندگي ومبارزات مردم و شخصيت هاي بزرگ قرن هاي جديد و دوره معاصر، در زندگي فردي و اجتماعي و بيزاري از ستمگران و خائنان؛

6.تقويت روحيه مبارزه با استکبار جهاني و دشمنان ايران و انقلاب اسلامي؛

7.تقويت نگرش مثبت به رهبري امام خميني (ره) و نظام ولايت فقيه.

ج) هدف هاي مهارتي

1.توانايي نسبي براي تجزيه و تحليل رويدادهاي مهم تاريخي قرن هاي جديد و دوره معاصر و اوضاع کنوني جهان؛

2.توانايي مطالعه روشمند و موثر نوشته هاي تاريخي مربوط به تاريخ در قرن هاي جديد و دوره معاصر؛

3.توانايي انجام يک پژوهش ساده تاريخي و ارائه گزارش درباره موضوعات تاريخي مربوط به قرن هاي جديد و دوره معاصر؛

4.توانايي تجزيه، تحليل و مقايسه عکس ها، نقشه ها و نمودارهاي تاريخي و بهره گيري علمي از آثار و منابع تاريخي؛

5.مشارکت فعالانه در برنامه هاي ملي و ديني؛

6.توانايي تشخيص دشمنان کشور و اسلام؛

7.توجه و حساسيت عملي نسبت به تماميت ارضي کشور و ارزش هاي ملي – ديني.

 

 

1- تعريف و تبيين واژه‌هاي كليدي:

علاقه در كلاس: سلامت و شور و نشاط فضاي محيط‌هاي آموزشي.

تاريخ: از نظر واژگان در زبان‌هاي مختلف كاربردهاي معين و مشابهي دارد و به معناي نقل و قايع و حوادث گذشته، بررسي، قضاوت، تحقيق و كنكاش و … بكار مي‌رود. 3

اما تاريخ را بسياري از صاحبنظران تلاش و كوششي روشمند براي تحليل و ريشه‌يابي ابعاد مختلف حيات اجتماعي انسان در بستر زمان آنهم به قصد فهم «اكنون» به ياري «گذشته» مي‌دانند. 4 به تعبير ديگر علم مطالعه اكنون، در پرتو گذشته را تاريخ مي‌دانند.

تاريخ پويا: منظور كاركرد تاريخ در سه حوزة علوم انساني مي‌باشد: الف) تاريخ به منزلة راهنماي عمل اجتماعي از طريق انتقال مفاهيم و مضامين و رويدادهاي گذشته به حال   ب: تاريخ به منزلة نهادي براي آموزش، انتقال و اشاعة مدنيت. ج: تاريخ به منزلة نهادي براي سازماندهي و ساماندهي امور سياست، جامعه، فرهنگ و اقتصاد در حال و آينده5

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی دبیران تاریخ را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *