دانلود گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی دبیران زیست

دانلود گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی و مفاهیم آن به کمک آموزش دانش آموز محور مبتنی بر نیاز  دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی و مفاهیم آن به کمک آموزش دانش آموز محور مبتنی بر نیاز  دانش آموزان  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی

تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات :

پس از بررسی نظرات و مطالعه کتاب ها و مجلات مختلف و همفکری و مشاوره با مشاور در مدرسه و سایر همکاران درباره علل عدم علاقه دانش آموزان به درس زیست شناسی به نتایجی دست یافتم که به شرح ذیل می باشد : نظرات همکاران : نداشتن انگیزه، توجه بیش از حد به مسایل جانبی و حاشیه ای  ، توجه ، علاقه و تحت تاثیر برنامه های تلویزیونی و ماهواره ای قرار گرفتن .

– سطح پایین تحصیلات خانواده – تحت تاثیر محیط قرار گرفتن – عدم علاقه به مطالعه – نداشتن انگیزه و هدف و صرف اوقات زیادی از شبانه روز برای دیدن برنامه های تلویزیونی.

نظر خواهی از دانش آموزان برای من بسیار مهم بود به همین دلیل از انها خواستم که نظرات، خواسته ها ، و علت عدم علاقه به درس زیست شناسی را بدون نوشتن مشخصاتشان روی برگه ای برایم بنویسند. البته نظر خواهی فقط اختصاص به دانش آموزان کلاس …. نداشت بلکه از پایه های بالاتر هم نظر سنجی به عمل آمد .علاوه بر نظر خواهی از کلیه دانش آموزان با چند تن از دانش آموزان ممتاز و درس خوان و دانش آموزان ضعیف مصاحبه ای ترتیب دادم که مختصری از گزارش به شرح ذیل می باشد .

نظارت دانش آموزان : الف) نظر دانش آموزان ممتاز و درس خوان : نحوه تدریس دبیر ، خشک و بی روح بودن کلاس، ترس و دلهره و اضطراب دانش آموزان از پرسش های شفاهی ، زمان کم و حجم زیاد درس زیست شناسی .

نظر دانش آموزان ضعیف :

نداشتن انگیزه و درک درست و روشن ازآینده ، عدم علاقه و مطالعه و عدم آگاهی به نحوه صحیح مطالعه ، تحت تاثیر محیط قرار گرفتن ، نداشتن علاقه به کلاس و درس و موارد ذکر شده مهمترین مسائل دانش آموزان بود که حالا جزئی از دغدغه های ذهنی من شده بود و باید تا جایی که می توانستم در بهبود وضعیت تلاش می کردم .

شناسایی و انتخاب راه حل موقتی جدید

آموزش زیست شناسی  با در پیش گرفتن مطالعه جهان طبیعی دانش آموزان را به ابزار های لازم برای مواجه با مسائل تعیین کننده و حساس چه در حال و چه در آینده  مجهز می کند .   بیشترین مسائل مهمی  که  در د نیای امروز با آنها مواجهیم ، چه اقتصادی و چه بوم شناختی  ریشه در زیست شناسی دارند .  این واقعیت به زیست شناسان ، دبیران و جامعه ای  نیازدارد که بتوانند  با سلاح دانش با حجم عظیم داده ها و آرا و نظرات متنوع  سرو کار داشته باشد.

به همین جهت باید کاری کی کردم که کلاس زیست شناسی را به کلاس شاده و دلپذیر تبدیل کنم که دانش آموزان از این کلاس نه تنها خسته نشوند بلکه لذت هم ببرند . ابتدا با مدیر دبیرستان در باره اختصاص دادن کلاسی برای این درس صحبت کردم .

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *