دانلود گزارش تخصصی دبیران عربی متوسطه اول : موضوع قرآنی

دانلود گزارش تخصصی دبیران عربی

دانلود گزارش تخصصی دبیران عربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 38 صفحه

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی دبیران عربی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزان متوسطه اول به قرآن

انتخاب راه حل ها

میزان موفقیت و تغییری که در وضعیت موجود حاصل می شود ، بستگی به قدرت و توان اثربخشی (Effectiveness ) راه حل ها دارد و نتیجه بخشی راه حل ها نیز، بستگی به جوانب لازم برای تدارک یک برنامه منظم و صحیح در اجرای گزارش تخصصی دارد. و این امر، مرهون دقت ، درایت ، مهارت و هوشمندی اقدام پژوه می باشد.(سیف اللهی ، 1384 : 132) حال که انتخاب چند راه حل از میان روش های پیشنهادی گوناگون ، نیازمند دقت و درایت خاص می باشد. از این رو ، با دقتی خاص از میان راه حل های پیشنهادی ، برخی از آنان را انتخاب نمودم که عبارتند از :

1.توجیه اولیای دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی در خصوص اهتمام ویژه آنان به درس قرآن؛

2.برگزاری جشن با شکوه قرآن در اولین جلسه ی درس آن برای دانش‌آموزان؛

3.استفاده از بیت القرآن آموزشگاه در ساعات درس قرآن؛

4.آموزش رعایت آداب و اصول احترام به قرآن از سوی دانش‌آموزان؛

5.تهیه و ساخت نشانگرهای زیبا همراه با جا قرآنی مناسب توسط دانش‌آموزان و اولیای آنان؛

6.تدریس عملی آموزش وضو و نماز به دانش‌آموزان؛

7.آموزش قرآن به سه زبان (فارسی، عربی و انگلیسی) با استفاده از رایانه ، دیتا و کتاب تدوین شده

8.استفاده از لباس و پوشش های رنگی شاد و مناسب در زنگ قرآن همراه با عطر و مواد خوش بوکننده؛ 9.آموزش آیه الکرسی به دانش‌آموزان همراه با ذکر ایام هفته؛

  1. ساخت گنجینه ی پیام های قرآنی و احادیث اسلامی توسط دانش‌آموزان؛
  2. تهیه و خواندن کتاب های داستان و شعر قرآنی برای دانش‌آموزان؛
  3. اجرای نمایش های قرآنی درکلاس توسط دانش‌آموزان؛
  4. کشیدن نقاشی های گوناگون از موضوعات قرآنی توسط دانش‌آموزان؛
  5. استفاده از وجود قاریان قرآن همراه با لوح های فشرده مربوطه؛
  6. تشویق دانش‌آموزان به حفظ سوره های کوتاه قرآن همراه با معنی آن ؛
  7. تهیه نمودار تشویقی و کارت های عبارت های قرآنی همراه با معنی آن ؛
  8. اجرای طرح انس با قرآن و نماز ویژه دانش‌آموزان کلاس و اولیای آنان؛
  9. پذیرایی از دانش‌آموزان در ساعات قرآنی؛
  10. شرکت دادن دانش‌آموزان در برنامه ها، مناسبت ها و مسابقات قرآنی آموزشگاه

 

 اعتبار بخشی به راه حل ها

در مجموع معیارهای اعتبار یابی این پژوهش به شرح زیر بوده است :

* قابل اجرا بودن راه حل‌های انتخابی. * انگیزشی بودن روش ها. * ابتکاری بودن بعضی از راه حل‌های انتخابی. * پیش بینی اثر بخش بودن روش های انتخابی در ترغیب دانش‌آموزان متوسطه اول به درس قرآن. * متناسب بودن راه حل ها با دوره ی سنی دانش‌آموزان مورد نظر. به لطف الهی ، راه حل های انتخابی به میزان بالایی مورد تایید و تحسین اساتید فن و همکاران گرامی و حتی برخی از اولیای ارجمند قرار گرفت. بنابراین ، با اطمینان بیش تری توانستم راه حل های انتخابی را به مرحله اجرا در آورم. اجرای راه حل ها در واقع اجرای راه حل ها ، مهم ترین بخش یک گزارش تخصصی می باشد. همه ی تلاش ها و زحمات اقدام پژوه بستگی به اجرای یک یا چند راه حل مؤثر دارد. اگر روش های مناسبی برای حل مسأله ، ابداع و ایجاد نشود ، گزارش تخصصی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید… وجه تمایز اصلی این نوع از تحقیق با سایر انواع تحقیقات ، در اجرای راه حل ها به منظور ایجاد تغییردر وضع موجود است.(سیف اللهی ، 1384 : 144) حال که اجرای راه حل ها در این نوع از تحقیق ، نیازمند توجه بسیار است ، بر آن شدم تا با دقت نظر فراوان ، تک تک راه حل ها را به اجرا در آورد که گزارش آن به شرح زیر می باشد.

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی دبیران عربی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *