دانلود گزارش تخصصی دبیران کار و فناوری
دانلود گزارش تخصصی دبیران کار و فناوری به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 20 صفحه
سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی دبیران کار و فناوری به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
سرآغاز سخن پیرامون قضیه افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
دیباچه پیرامون قضیه افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
درک مشکل پیرامون قضیه افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
بررسی بیشتر در رابطه با افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
ارائه مستندات پیرامون افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
پیش بینی نتایج در مورد افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
راهکارها پیرامون قضیه افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
رفرنس و منبع مورد استفاده افزیش میزان فراگیری دانش آموزانم در درس کار و فناوری با استفاده کامپیوتر
در مصاحبه ای که با همکاران بصورت شفاهی انجام گرفت قریب به اتفاق همکاران نداشتن سواد رایانه ای وهمچنین نبودن امکانات مورد نظر نظیر کامپیوتر وفضا مناسب را ووجود واژه های انگلیسی که دانش اموزان ابتدایی با آن نا آشنا هستند را از عوامل مخل در تدریس این درس می دانند دانش اموزان نیز ضمن ابراز علاقه شدید نسبت به این درس نبود امکانات وعدم علاقه معلم به تدریس این درس خصوصا بخش مربوط به کامپیوتر را (ناشی از عدم آشنایی معلمان با سابقه با علم رایانه ای )واشنا نبودن خودشان را به واژه های انگلیسی مشکل تلقی می کنند. وخواستار راهکار برای حل این مسایل سر راه تدریس این کتاب می باشند.
در پرسشنامه بدست امده از همکاران در دو شهرستان سرخس وتربت جام اظهار نظرات قابل تامل شده است :
در سوال مربوط به ظاهر کتاب کاروفن اوری 20درصدظاهر کتاب را بسیار ضعیف و60درصد کم و20درصد هم به ان نمره زیاد را داده بودند .
در این پرسشنامه همچنین90درصد معلمان به اینکه اطلاعات کامپیوتری آنها متناسب با کتاب نیست را پذیرفته اند.
80درصد همکاران نبز به نبودن امکانات کافی از جمله کامپیوتر در مدارس خود نیز نمره خیلی ضعیف را داده اند.
30درصد همکاران ضرورت اموزش این درس را در دوره ابتدایی ضروری در حد زیاد و30درصد در حد کم و30درصد ضرورت اموزش این درس را بسیار ضعیف وو10درصد همکاران فقط ضروت اموزش ان را زیاد ارزیابی کرده اند.
70درصد همکاران در بحث فهم دانش اموزان از واژه های انگلیسی بکار رفته در این کتاب نیزآن را بسیار ضعیف ارزیابی کرده اند.
80درصد همکاران آموزش ضمن خدمت مربوط به این درس رابسیار ضعیف تلقی کرده وآن را متناسب به محتوا وزمان واطلاعات رایانه ای خود نمی دانند.
80درصد همکاران معتقدند که در این درس تفاوتهای فردی ومنطقه ای وشهر وروستا ها بسیار ضعیف لحاظ شده است و40درصد نیز فقط ان را کم دانسته اند.
70درصد همکاران برنامه هایی که برای آموزش در این کتاب به لحاظ کامپیوتری در نظر گرفته شده است را با توجه به زمان وامکانات نظیر اموزش( ورد یا پاورپونت و اینترنت) را برای دانش اموزان بسیار ضعیف تلقی کرده اند.
40درصد همکارا ن علاقمندی دانش اموزان را خیلی زیاد و20درصد زیاد و20درصد آن را به لحاظ نبود وسیله اموزشی کم و20درصد بسیار ضعیف دانسته اند.
از مطالعه پرسشنامه ومصاحبه ومشاهدات درون کلاسها چنین به نظر می رسد که همکارانی که دارای سابقه بالا بوده وتا به حال با کامپیوتر تدریس نداشته وحتی در بعضی مدارس آنها کامپیوتر وجود ندارد این کتاب را در مقطع ابتدایی ضروری نمی دانند. وهمچنین آموزش ضمن خدمت متناسب برای انها ارائه نشده است .واز طرفی خواستار جدا سازی کتاب یعنی به صورت کتاب مخصوص دختر وپسر شده اند زیرا مطالب مورد نیاز هر دو (خیاطی –گل دوزی –سبزیکاری ) در یک کتاب ارائه شده است . پس اموزش ضمن خدمت برای همکاران پایه ششم خصوصا در این درس بصورت گسترده تر ضروری است وهمچنین گنجاندن یک کتاب یا بخش دیگر قبل از شروع
مبحث کامپیوتر تحت عنوان واژه های مورد نیاز یا شناخت حداقل حروف انگلیسی برای اموزش بهتر نیز ضروری است .
به دلیل انجام فعالیت های عملی در این کتاب ونداشتن کامپیوتر در خانه ضروری است که مدارس به ازای هر 7تا10نفر دانش اموز یک سیستم را تهیه تا دانش اموزان عملا قادر به انجام تمرین عملی باشند.
وتشویق های لازم برای همکاران جهت به روز کردن علم رایانه ای خود نیز در نظر گرفته شود تا انگیزه معلمان فعال تر گردد. لذا وجود این مشکل راهکار ها وراه حل هایی را می طلبد.
شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی دبیران کار و فناوری را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.