گزارش تخصصی دبیران کار و فناوری
دانلود گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه
سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
سرآغاز سخن پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
دیباچه پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
درک مشکل پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
بررسی بیشتر در رابطه با کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
ارائه مستندات پیرامون کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
پیش بینی نتایج در مورد کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
راهکارها پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم در ساعت کار و فناوری
اضطراب به عنوان شایع ترین اختلا ل روانی موجود و عامل مهمی در بروز ناسازگاری های اجتماعی و اختلا ل در یادگیری و سلا مت روانی مورد مطالعه قرار گرفت و شیوع اضطراب آشکار و پنهان و عوامل موثر بر تاثیر اضطراب بر وضعیت تحصیلی را نشان می دهد.
در این مطالعه اثر عوامل مختلف فردی، تحصیلی و خانوادگی در ایجاد اضطراب بررسی گردیده که عبارت بودند از: سن، پایه تحصیلی، بیماری و ناتوانی، اشتغال، نوع شغل پدر، اشتغال مادر در خارج از منزل، میزان تحصیلا ت پدر یا مادر، فقدان پدر یا مادر، مرگ برادر یا خواهر در یک سال گذشته، بیماری یا ناتوانی در خانواده، انجام فرائض دینی، وضعیت تحصیلی.
پیچیدگی جاری تمدن امروزی، سرعت تغییرات و بی توجهی نسبت به مذهب و ارزش های خانوادگی سبب گردیده تا قرن بیستم را، قرن اضطراب نام نهادند.
اضطراب شایع ترین اختلا ل روانی موجود در تمامی گروه های سنی است. به طوری که در یک مطالعه انجام شده شیوع اضطراب آشکار و پنهان در جوانان مراجعه کننده به کلینیک ۴۱ درصد بوده است.
در پیدایش اضطراب عوامل متعدد اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی به عنوان زمینه سازهای محیطی با استعداد زمینه ای ژنتیک همراه شده و علا یم خود را در سنین نوجوانی (با اوج سنی ۱۶ سال) به تدریج آشکار می سازد.
▪ اضطراب آشکار: بیانگر احساس افراد مورد مطالعه درخصوص احساس تنش، بیم از آینده، ناآرامی، خودخوری، برانگیختگی و فعال سازی سیستم خودمختار (سمپاتیک و پاراسمپاتیک) است.
▪ اضطراب پنهان: به تفاوت های فردی نسبتا ثابتی در مستعد بودن به ابتلا به اضطراب اشاره می کند که از آن طریق بین افراد در آمادگی داشتن ادراک موقعیت های پراضطرابی مثل تجربه خطر یا موقعیت های تهدیدکننده تمایز گذاشته می شود و پاسخ به چنین موقعیت هایی با شدت بالا ی عکس العمل های اضطراب آشکار همراه است.
استرس می تواند بعضی از نشانه های زیر را به وجود آورد و نوع علا یم آن در افراد متفاوت است. (گرفتگی یا اضطراب، احساس درد، تپش قلب، تعرق بدن، مشکلا ت خواب و…)
▪ نشانه های روحی و روانی: (بی حوصلگی، خلق ناپایدار، بی قراری و…)
▪ نشانه های رفتاری: (پرخاشگری، بازی با موی سر یا کندن پوست سر، نداشتن تمرکز و…)
▪ نشانه های فکری: (گیجی یا شلوغی ذهن، بهانه جویی، اشتباهات مکرر و…)
● نظریه های روانشناختی
تکامل تدریجی نظریه های زیگموند فروید را در مورد اضطراب از مقاله وسواس ها وفوبی ها می توان این گونه دریافت که فروید اضطراب را هشداری برای ایگو معرفی می کند که از فشار سائق نامقبول برای تظاهر آگاهانه و تخلیه خبر می دهد. اگر سطح اضطراب بالا تر از آنچه به عنوان هشدار لا زم است برود، ممکن است با شدت حمله هراس خودنمایی کند.
با یادگیری اضطراب بعضی از موثرترین درمان های اختلا لا ت اضطرابی را به وجود آورده است. طبق نظریه های رفتاری، اضطراب یک واکنش شرطی در مقابل محیطی خاص است و درمان معمولا با نوعی حساسیت زدایی از طریق رویارویی مکرر با محرک اضطراب انگیز، همراه با روش های روان درمانی شناختی به عمل میآید.
شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.