دانلود گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی جذاب کردن کلاس و عبور از روش های تدریس سنتی

گزارش تخصصی دبیران زیست شناسی

دانلود گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس با جذاب سازی کلاس و منسوخ نمودن روش های تدریس سنتی

دانلود گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس با جذاب سازی کلاس و منسوخ نمودن روش های تدریس سنتی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با جذاب سازی کلاس

گردآوری اطلاعات( شواهد2)

بعد از انجام دادن این کارها تصمیم گرفتم که دوباره نظر دانش آموزان را نسبت به کلاس جویا شوم ، به همین دلیل برگه های نظر خواهی را بین دانش آموزان توزیع نموده و از آنها خواستم نظارت ، انتقادات و پیشنهادات خود را نسبت به درس زیست شناسی و روش تدریس بیان کنند .

  • کلاس درس زیست شناسی فقط به زیست شناسی اختصاص نداشته باشد در صورت امکان از مباحث بیشتری صحبت شود .
  • اظهار علاقه زیادی به فیلم های آموزشی فراهم شده توسط دانش آموزان در مورد موضوعات زیست شناسی داشتند .
  • بیشتر سوالات به صورت چهار گزینه ای طراحی شود
  • در نهایت اظهار رضایت اکثر دانش آموزان از نحوه تدریس و شیوه ارزشیابی و گذشت از یک نمره بد آنها اگر سایر نمرات روند صعودی داشته باشد .

ارزشیابی و تاثیر اقدام جدید و گزارش تخصصی :

ارزشیابی در کلاس نه تنها به پرسش های تدریجی محدود می شود بلکه فعالیت های دانش آموزان در کلاس شامل مقاله – نرم افزار – فیلم های آموزشی که از تلویزیون در مورد موضوعات زیست شناسی ضیط کرده اند با توجه به موضوع کتاب – یک تکه از روزنامه – تهیه عکس از اینترنت و تهیه آلبوم عکس های زیست شناسی و … در تعیین نمره ارزشیابی نقش دارد یعنی مجموع نمراتی را که به صورت آزمون کتبی – شفاهی – جمع آوری نقشه – عکس – تحقیق – فعالیت انجام داده اند جمع تقسیم بر تعداد نمره مستمر آنها خواهد بود . اجرای روش ارزشیابی مراحل زیر انجام می شود که عبارتند از : در دومین جلسه حضور در کلاس موضوع درس تدریس می شود  و شیوه های ارزشیابی به دانش آموزان در جلسه اول معارفه گفته می شود . اولین جلسه ارزشیابی کلاس :

یکی از اولین ارزشیابی های طول سال اولین ارزشیابی است زیرا دانش آموزان دبیر را و دبیر دانش آموزان را ارزشیابی می کند . دانش آموزان نوع سوال دبیر – روش ارزشیابی – صحت ارزشیابی را و دبیر دانش آموزان قوی و ضعیف و سطح کلاس را تشخیص می دهد . از جلسه دوم به بعد دانش آموزان کلاس به دو گروه الف و ب تقسیم می شوند و هر جلسه از یک گروه درسی پرسیده می شود در هر گروه هم دانش آموزان ضعیف هستند هم قوی . هر جلسه از یک گروه درسی می پرسم و نمی گویم از جایی که از شما درس نپرسیده ام درس می پرسم و جلسه بعد از گروه بعدی به این ترتیب همه کلاس همه کتاب  را ارزشیابی می شوند بعد از اتمام هر فصل آزمون کتبی به عمل می آورم که تاریخ را در صفحه اول دفتر نمره ثبت می نمایم تا با آزمون های دیگر تداخل نداشته باشد . در پایان هر ماه گروه الی و ب مقایسه می شوند نماینده هر گروه  نمرات را جمع می کند و میانگین گیری می شود مثلا گروه الف 14.5 و گروه ب 16.5 برای دانش آموزان هم رقابت برانگیز است و هم ایجاد تنوع و شادی می کند .  البته در هنگام آزمون های کتبی سعی می نمایم که 2 نمونه سوال، حال یا به صورت 2 نمونه 40 سوالی چهار گزینه ای یا تشریحی که از انواع سوالات چهار گزینه ای – کوتاه پاسخ – ص .غ – کامل کردنی و … طراحی می شود یعنی بعد از اتمام هر فصل دانش آموز 2 نمونه سوال دریافت می کند .

 ارزیابی تاثیر اقدام جدید و اعتبار بخشی :

بعد از اجرای طرح و نظر خواهی از دانش آموزان و اولیا آنها به این نتیجه رسیدم که طرح مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته و یا اظهار رضایتی که با تکمیل پرسشنامه نشان دادند متوجه شدم که بحمدالله توانسته ام رضایت دانش آموزان را جلب نمایم . نظرات دانش آموزان کلاس را بررسی نموده و خواسته های هر کدام را جداگانه دسته بندی نمودم و در هر کلاس طبق خواسته های آنها و تقاضا هایشان را عمل می کردم .

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *