دانلود گزارش تخصصی ریاضی
دانلود گزارش تخصصی ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس (اکتشافی و فعال ) با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه
سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی ریاضی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
سرآغاز سخن پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
درک مشکل پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
اصول آموزش ریاضی در کلاس درس
۱-فراهم ساختن یک محیط مناسب برای یادگیری
۲-لزوم تاکید به کلیه مواد تحصیلی در آموزش ریاضی
۳-مشارکت دادن دانش آموزان در حل مسائل روزانه
۴-بابکارگیری فرمول های کاربردی ریاضی فرصتی مناسب به منظور آشنانمودن دانش آموزان با اصول و قواعد و فرمول های ریاضی ایجاد گردد و فرصت کافی به دانش آموزان داده شود تا هر یک بتوانند متناسب
با قدرت و توانایی خود در فهمیدن قواعد و قوانین ریاضی موفق شوند.
۵-به منظور آموزش مفاهیم ریاضی و حل مسائل دانش آموزان را به گروه های کوچک کار و فعالیت تقسیم کنید.
۶-باید توجه داشت که فرایند دست یافتن به جواب به اندازه خود جواب حائز اهمیت است یعنی دانش آموزان باید بدانند که برای یافتن جواب صحیح فقط یک روش وجود ندارد.
۷-به همه دانش آموزان صرف نظر از جنسیت یاسوابق فرهنگی آنها باید به یک اندازه توجه کرد.همچنین باید فرصت کافی جهت جوابگویی نیز به هر فرد داده شود.
۸-قبل ازشروع به تدریس اندکی در باره نقطه نظرها و نگرش خود نسبت به ریاضی و تدریس آن بیاندیشید.
با یافتن راه حل های بالا در روش تدریسم تصمیم گرفتم از راهکار های بالا استفاده نمایم.
۲-۱ روش کلامی (زبانی)
در این روش دبیر به اصطلاح متکلم وحده است. همه چیز را بیان می کند، قواعد را بررسی می کند، نتیجه گیری می کند و طراح مساله است. خلاصه دبیر همه کاره و دانش آموز هیچ کاره است. دبیر مساله گو و دانش آموز مساله حل کن، دبیر متکلم و دانش آموز مستمع است. این نکته جالب است که طرفداران این روش دو گروه مخالفند، عده ای موافق روش زبان ماشینی و عده ای موافق روش زبانی استدلالی هستند.
برای تدریسم از روش تدریس های زیر استفاده نمودم:
روش اکتشافی
یادگیری اکتشافی فرایندی است که دانش آموز به طور مستقل و با راهنمایی دبیر یا بدون آن، اصل یا قانونی را کشف نموده و مساله ای را حل می کند. ویژگی عمده روش اکتشافی، درجه و میزان راهنمایی شدن دانش آموز (به وسیله دبیر) برای اکتشاف است که این ویژگی به عواملی مانند استعداد دانش، مهارت دانش آموز و درجه دشواری خود مساله بستگی دارد و می تواند در چهار محدوده قرار گیرد.
۱- دبیر می تواند اصول و راه حل مساله را برای دانش آموز توضیح دهد، اما پاسخ مساله را نگوید (در اینجا دبیر از روش توضیحی بهره می گیرد)؛ این نوع راهنمایی برای دانش آموزان ضعیف ضرورت می یابد.
۲- دبیر می تواند فقط اصولی را که برای کشف آن به کار می رود به دانش آموز توضیح دهد، اما راه حل و جواب مساله را در اختیار او قرار ندهد.
۳- دبیر می تواند اصول را ارائه ندهد؛ اما راه حل را بگوید.
۴- دبیر می تواند اصول و راه حل را به دانش آموز نگوید؛ که آن را یادگیری راهنمایی نشده می نامیم.
از آن جایی که این روش بر پاسخ مداوم دانش آموزان به سئوالات مختلف در کلاس درس تا حدودی متکی است، لذا تدریس به وسیله آن مشکل است و لذا دبیر نیاز به صبر بیشتر و وقت زیادتری دارد و نقش دبیر در این روش هدایت نمودن دانش آموزان در ارتباط دادن مطالب جدید با تجارب و محفوظات گذشته نشان می باشد. حدسیات، تخمین ها و آزمایش و خطا، آزمایشهایی هستند که در روش اکتشافی برای یافتن ایده های جدید و ارتباط آنها با مفاهیم گذشته به کار می روند. که من با صبر و حوصله این روش را بر روی دانش آموزانم به اجرا در آوردم.
محاسن روش اکتشافی از دیدگاه برونر:
۱- یادگیری اکتشافی، توانایی ذهنی دانش آموزان را تقویت می کند.
۲- یادگیری اکتشافی، انگیزه درونی دانش آموز را افزایش می دهد، زیرا در این یادگیری دانش آموز به طور خودجوش فعالیت های آموختن را دنبال می کند و پاداشی هم که می گیرد، از فعالیت های خود اوست.
۳- یادگیری اکتشافی، فنون اکتشاف را به دانش آموز می آموزد و او را خلاق و کاوشگر بار می آورد.
۴- یادگیری اکتشافی موجب دوام بهتر آموخته ها می شود. زیرا دانش آموز خود آموخته هایش را سازمان می دهد و می داند که چه موقع و چگونه آنها را به دست آورد.
۵- از آنجا که در این روش از مشاهده اشکال، اشیا، و تصاویر برای تدریس استفاده می شود. درک حقایق و روابط را تا حدی برای دانش آموزان آسان می کند.
روش فعال
در این روش، هدف این است که دانش آموزان در فرایند آموزش و پرجنب و جوش باشند. البته، هیچ روشی به طور محض غیرفعال نیست. برای مثال، در روش سخنرانی، دبیر فعال و دانش آموزان ظاهراً غیرفعالند اما در حقیقت، به طور ذهنی فعالند؛ زیرا به سخنان دبیر گوش می کنند و درباره مطالب آن می اندیشند و یادداشت برمی دارند.
شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی ریاضی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.