دانلود گزارش تخصصی ریاضی با موضوع علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی

دانلود گزارش تخصصی ریاضی

دانلود گزارش تخصصی ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 54 صفحه

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی ریاضی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی  با فعاليت هاي تكميلي

راه کارهای پيشنهادی

چنانچه ملاحظه شد علت اصلی بسیاری از مسائل دانش آموزان در کاهش علاقه به رسم هندسی ندانستن کاربرد رسم  ، نداشتن احساس نیاز به رسم ، نداشتن ذوق ،  اشتیاق ، انگیزه ، سلیقه ، استعداد و همچنین وقت و فرصت کافی برای کشیدن رسم و تدریس این مطلب و ندانستن منابع اطلاعاتی در این زمینه می باشد .

در سال های قبل شش راه کار برای علاقه مندی دانش آموزان به رسم اجرا كرده بودم که عبارتند از :

1- بازدید از آینه کاری و کاشی کاری و منبت کاری اماکن متبرکه و طراحی و رسم آنها توسط دانش آموزان

2- رسم چند قوس و گنبد (گنبد شاهچراغ، قوس دروازه قرآن و … )

3- بردن چند قطعه مکانیکی در کلاس درس و رسم آن قطعات

4- درست کردن یکی از الگوهای فراکتال هندسی به نام برف دانه کخ

5- معرفی ستاره جغرافیا که معرف جهات اصلی و فرعی جغرافیا می باشد

6- معرفی چند کتاب

امسال به وسیله فعالیت های تکمیلی حدود دوازده راه کار دیگر را پیشنهاد نمودم که عبارتند از :

1- تعمیم و تطبیق کاربرد رسم ریاضی درزندگي دانش آموز و محيط پيرامون

2- آموزش طرحی با نام گره و کاربرد آن

3- درست کردن احجام هندسی جذاب

4- کاربرد رسم هندسی در نقوش سنتی و معماری

5- معرفی و کاربرد رسم هندسی در الگوهای خیاطی و تذهیب

6- تهیه پوستر و ارائه آن در همایش ها و گردهمایی هاي همكاران

7- تهیه برنامه Power point  و ارائه آن در کنفرانس ها و همایش های مختلف آموزشي

8- معرفی چند منبع مطالعاتی

9- استفاده از رایانه در ارائه مطالب ترسیم و معرفی برخی ابزارهای ترسیمی مثل  اتوکد

10- دعوت از افراد صاحب نظر در زمینه رسم هندسه

11- بازدید از مغازه ها ی منبت کاری و خاتم کاری

12 – تشکیل نمایشگاه از رسم های دانش آموزان

خلاصه اجرای راه کارهای پيشنهادی سال گذشته و نظارت بر آن

رسم ها را می توان به دو قسمت تزیینی و فنی تقسیم کرد . رسم های تزیینی در معماری ، ساخت و طراحی ، مثل گچ بری ، منبت کاری ، پنجره های مشبک ، تابلوها        و …کاربرد دارد و رسم های فنی برای بیان مشخصات و جزییات قطعات ، نماها ، پلان ها که در مهندسی معماری ، عمران ، معادن و …. استفاده می شود .

با توجه به این تقسیم بندی سعی بر آن داشتم که در اجرای فعالیت های تکمیلی به هر دو نمونه رسم (تزیینی و فنی) توجه کنم .

قبل از انجام کار ، یک سری مطالب مانند : ( رسم چهار ضلعی ها عمود منصف نیمساز زاویه رسم دایره و تقسیم آن به قسمت های مختلف و … ) را به عنوان یادآوری آموزش دادم .

اجرای راه حل اول

عنوان : بازدید از آینه کاری و کاشی کاری و منبت کاری اماکن متبرکه و طراحی و رسم آن توسط دانش آموز

هدف :  – آشنایی با رسم تزیینی

در این قسمت تا جایی که امکان داشته سعی شده تا تجسم فضایی درک عملی و تفکر منطقی تحقق یابد و هر جزء از درس را با تصویر عینی که به اندازه کافی ساده و روشن باشد مرتبط کنم (با توجه به مطالب نژاد صادقی ، 76)

اجرا

در تاريخ 29/8/84 تعدادي از دانش آموزان مدرسه راهنمایی پویش را به بازدید از اماکن متبرکه برده و پس از گروه بندی شروع به طراحی و کشیدن طرح های مختلف  آینه کاری ، منبت کاری ، کاشی کاری ، در و پنجره های مشبک کردند                              ( پیوست شماره4 ص34)

آنان توانستند کاربرد رسم ریاضی را با تصاویر عینی که به اندازه کافی ساده و روشن بود مرتبط کنند .

اجرای راه حل دوم

عنوان : رسم چند قوس و گنبد

هدف : آشنایی با رسم های تزیینی

– در این راه حل سعی شده که دانش آموز اماکن اطرافش را به کمک نمودار و نقشه ترجمه کند و با دانش ریاضی خود نتایج حاصل را تفسیر کند و ببیند که چگونه ریاضیات در جهان واقعی کاربرد دارد و از درون جهان اطراف آنها زاده شده (با توجه به مطالب نشریه داخلی کمیته بهره وری ، آبان ماه 79)

اجرا

در کتاب طاق و قوس دکتر حسین زمرشیدی رسم هندسی بیش از صد طاق و قوس بیان شده که با انتخاب رسم گنبد حضرت شاهچراغ (احمد بن موسی (ع)  )قوس ورودی دروازه قرآن ، قوس ورودی بارگاه امام رضا (ع)و گنبد بقعه سید رکن الدین یزد و قوس میدان آزادی تهران در تاريخ 27/9/84  شروع به فعالیت کردم .

ابتدا با نشان دادن عکس هایی از آن اماکن ایجاد انگیزه نموده ، سپس با کمک    دانش آموزان روی تابلو مرحله به مرحله رسم گنبدها و قوس ها را انجام دادم (پیوست شماره 5   ص35)

این رسم را قبل از کلاس بر روی طلقی کشیده و با منطبق کردن بر ترانسپرنت  عکس ها و با استفاده از دستگاه اورهد دانش آموزان را توجیه کردم که چگونه ریاضیات از درون جهان اطراف آن ها زاده شده و کاربرد رسم را بصورت عینی به آنها نشان دادم (پیوست شماره6  از ص36تا ص38)

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی ریاضی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *