درس پژوهی رنگین کمان جمعه هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی

درس پژوهی هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی

درس پژوهی رنگین کمان جمعه

درس پژوهی در قالب ورد و قابل ویرایش بالای ۷۰ صفحه : درس پژوهی رنگین کمان جمعه هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی

پژوهش حاضر از نوع درس پژوهی می باشد ویک پژوهش کیفی است. موضوع مورد بحث درس پژوهی رنگین کمان جمعه هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی می باشد. این پژوهش باهدف افزایش یادگیری دانش آموزان در این موضوع درسی و توسعه حرفه ای افراد شرکت کننده در پژوهش صورت گرفته است. درس پژوهی دراین مبحث که پیش نیاز بحث های اساسی دیگر در کتاب می باشد، توسط اعضای گروه درس پژوهی در این پایه انجام شده است. نتایج به دست آمده پس از انجام فرایند درس پژوهی نشان داد که انجام این فرایند باعث افزایش فعالیت دانش آموزان در کلاس درس شده است و دراجرای مجدد  آگاهی دانش آموزان در رابطه با درس پژوهی رنگین کمان جمعه هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی نسبت به اجرای شماره ۱ افزایش داشته است وهمچنین این فرایند منجر به توسعه دانش حرفه ای معلمان شرکت کننده در تیم درس پژوهی شده است.

تدوین شده توسط پژوهش سرای فرهنگیان : مدیران فردا  {اسفند 1400}

محتوا و فهرست مطالب

  1. چکیده
  2. جدول مشخصات اعضای تیم
  3. مرامنامه تیم درس پژوهی
  4. برنامه عمل تیم درس پژوهی
  5. جدول برنامه ریزی فرآیند درس پژوهی
  6. فهرست زمان بندی جلسات درس پژوهی
  7. مقدمه
  8. بیان مسئله
  9. انتخاب موضوع
  10. بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق درس پژوهی
  11. تشریح ویژگی ها و شرایط خاص مسئله
  12. جدید و علمی بودن مسئله
  13. تعیین راهکارها در راستای حل مسئله
  14. گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی
  15. توجه به تفاوت ها فردی
  16. استفاده از فناوریهای روز وتدریس های برتر آموزشی
  17. بیان دلیل راهکار انتخابی
  18. گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی
  19. توجه به تفاوت های فردی
  20. معنادار کردن یادگیری
  21. توجه به عوامل انگیزشی و نگرشی
  22. همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل و دست سازه های آموزشی
  23. روش های نوین تدریس
  24. تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی)
  25. بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس
  26. تعیین فعالیت های متناسب با راه کار
  27. معنادار کردن یادگیری از طریق مجسم، نیمه مجسم و مجرد
  28. توجه بر عوامل انگیزش و نگرش در کلاس درس
  29.  همراه نمودن دانش آموزان در   سازه های آموزشی
  30.  استفاده از روش های نوین تدریس
  31.  استفاده از تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی) به منظور یادگیری عمیق و ماندگار در دانش آموزان
  32.  مدیریت بیشتر زمان
  33. بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس
  34.  ایجاد احساس تعهد در دانش آموزان به قواعد بنیادی کلاس
  35. تعیین هدف
  36. طراحی واحد یادگیری
  37. استخراج ایده کلیدی
  38. دانش آموزان پس از تدریس مبحث اسید و باز  در قرآن پایه ششم
  39. طراحی ملاک های شایستگی و سطوح هریک از آنها
  40. تنظیم سطوح ملاک ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *