تاثیر الگوی مریل بر یادگیری علوم تجربی
این مقاله در 8 صفحه با عنوان تاثیر الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی همینک از پژوهش سرای فرهنگیان قابل دانلود میباشد. برای دانلود روی دکمه خرید کلیک و پروسه پرداخت را کامل نمایید.
چکیده مقاله تاثیر الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی :
پژوهش حاضر به منظور مطالعه تاثیر الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل بر میزان یادگیری و یادداری دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی در درس علوم تجربی در سال 1391-1390 انجام شده است. روش پژوهش آزمایشی و جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان پسر کلاس چهارم ابتدایی مدرسه دولتی واقع در منطقه کهریزک است. از این تعداد 60 دانش آموز به صورت تصادفی برای گروه آزمایش و کنترل انتخاب شدند. متغیر مستقل در این پژوهش, آموزش با استفاده از الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل و متغیر وابسته نیز یادگیری و یادداری دانش آموزان بود. آزمون مورد استفاده در این پژوهش, آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته است که پس از تایید روایی و پایایی به کار رفت. قبل از آموزش آزمونی برای حصول اطلاعات اولیه و میزان یادگیری دانش آموزان انجام شد و بعد از گذشت سی روز آزمون دیگری به منظور سنجش میزان یادداری آنها انجام شد. در پایان نمرات حاصل از آزمون های یادگیری و یادداری برای هر دو گروه آزمایشی و گروه کنترل با استفاده از آزمون t برای گروه های آزمایش مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان دادند که گروه آزمایش در آزمون نهایی عملکرد بهتری در مقایسه با گروه کنترل داشت, همچنین استفاده از الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس علوم تجربی می شود.
ارجاعات
تاثیر الگوی مریل بر یادگیری علوم تجربی
- تاثیر دست سازه ها و نرم افزار رایانه ای آموزشی درس ریاضی دوره راهنمایی بر یادگیری دانش آموزان دختر شهر تهران
استناددهی
احمدیان چاشمی سانا، رستگارپور حسن، موسوی سیدیعقوب. تاثیر الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی[Internet]. 1391؛1(1):1-8.