مقدمه کارنمای معلمی به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل

مقدمه کارنمای معلمی

مقدمه کارنمای معلمی

بخشی از مقدمه کارنمای معلمی عبارت است از :

مقدمه

یکی از رسالت های دانشگاه فرهنگیان ایجاد امادگی در بین دانشجومعلمان و تامین منابع مورد نیاز در زمینه افزایش آگاهی دانشجو معلمان برای یک معلم پویا و کارامد و به روز می باشد و باید با برنامه ریزی جامعه به این امر جامه عمل بپوشاند اما از سال 91 که بنیان این دانشگاه به عنوان یکی از نهادهای رسمی و تخصصی در خصوص تربیت معلمان اینده بنا گردید.هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد اینده کشور در دست های اموزش و پرورش و معلمان کشور است.بهترین نسل ها و اماده ترین انها برای تعلیم و تربیت در اختیار اموزش و پرورش است.پایه اول شخصیت انسان ها در سنین نوجوانی و اغاز جوانی در اختیار اموزش و پرورش است.ثروت اصلی هر ملتی نیروی انسانی ان است اموزش و پرورش این ثروت را از بالقوه به بالفعل در می اورد. اعتقاد به مساله تعلیم و تربیت یک اعتقاد عمیق و بنیانی و اصولی است.اموزش و پرورش سنگ بنای اینده کشور است. دکتر هایم گینات وقتی معلم جوانی بوده به این مطلب اشاره می کند:من به این نتیجه رسیدم من عامل تصمیم گیرنده در کلاس هستم و این برخورد شخصی من است که جو خاصی بوجود می اورد.من به عنوان یک معلم دارای قدرت شگرفی هستم  و می توانم زندگی یک کودک را تیره و تاریا پر از سرور سازم. در تمام موقعیت ها این پاسخ من است که اوج یافتن یا فرو نشستن یک بحران و انسان شدن و یا وحشی شدن یک کودک را معلم تعیین می کند.بررسی های علمی نیز نشان می دهد که 35 درصد کودکان در هفت سال دوم زندگی دوست دارند همانند معلم خود باشند . از این رو اگر معلمان دانش اموزان را به رفتارها صفات و نگرش های خاصی دعوت کنند ولی خود در عمل به انها پایبند نباشند اموزش های شفاهی انان نیز تاثیر نخواهد گذاشت .

چکیده

پروژه به عنوان نخ تسبیح دروس بوده و ار دروس متعدد تشکیل می شود.بدیهی است که در این دانشگاه که برای نواختن اهنگ تازه ای یعنی تربیت معلم ایجاد شده است .در این اهنگ تازه درس پروژه نقطه اوج ان است به عبارتی دیگر درس پروژه پایان داستان تربیت معلم بوده و حلقه پیوند دهنده تجارب برای کسب شایستگی معلم شدن است.اگر در اینجا از روایت پژوهی صحبت می شود باید معلوم شود که روایت پژوهی در این درس با روایت پژوهی در روش های تحقیق اکادمیک می باشد. در اینجا مجموعه از باورها و کاستی ها و پیش بینی ها و ایده ها و طرح ها برای اینده دانشجو مطرح است .پروژه در اینجا با کار عملی در دیگر رشته ها فرق دارد حتی یه نوعی شاید با کار پژوهی در دیگر دانشگاه ها تربیت معلم جهان متفاوت است اینجا بیشتر یک خودپژوهی مورد نظر است در این درس باید تجاذب گوناگون دانشجو و افکارش بازبینی و تحلیل شود.

دانشجو باید در این درس یاد بگیرد که چگونه به تعهد حرفه ای خود عمل خواهد کرد و به یادگیری مادام العمر و مستمر خواهد پرداخت

دوران کودکی

در دی ماه 1372 پا به جهان گذاشتم و در خانواده که فرزند پنجم هستم با توجه به اینکه دو خواهر و دو برادر بزرگتر از خودم داشتم زمانی که به مدرسه رفتم انها در امر اموزش و مسایل تربیتی نقش موثر و به سزایی داشتند و این یاری و کمک خواهران و برادرانم باعث شد تا من نیز در دروسم موفق باشم از انجا که روستایمان در منطقه محروم واقع شده بود و معلم ان غیر بومی بود هیچ گونه توجه و دلسوزی به دانش اموزان نداشت شغل مردم روستای ما بیشتر کشاورزی بود و من در اوقات فراغت به ایشان کمک می کردم در روستای ما مدرسه راهنمایی وجود نداشت و ما برای ادامه تحصیل باید به شهر مردهک میرفتیم در سالهای پایانی تمام تلاشم را کردم تا دانش اموز موفقی باشم و ادامه تحصیل بدهم. دوران دبستان را در روستای نرگسان سپری کردم و برای ادامه تحصیل راهی مدرسه شبانه روزی ایت الله خامنه ای شدم در طول این مدت نیز در درس هایم موفق بودم و جزوه نفرات برتر مدرسه بودم. از انجا که مدرسه شبانه روزی بود فقط اخر هفته ها به خانه میرفتم.محیط مدرسه برایم ارام و خوب بود معلمین پر تلاش و زحمت کشی انجا مشغول به تعلیم و تربیت بودند و ما نیز با عشق و علاقه به امر یادگیری می پرداختیم

برای دانلود مقدمه کارنمای معلمی از این قسمت دکمه خرید و سپس پرداخت را بزنید.

پژوهش سرای درس پژوهی و اقدام پژوهی فرهنگیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *