نمونه اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی با موضوع چگونه با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی برخورد کردم

نمونه اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی

نمونه اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی با موضوع چگونه با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی برخورد کردم در قالب ورد

نمونه اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی با موضوع چگونه با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی برخورد کردم در قالب ورد

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر ادبیات فارسی   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

علل بیش فعالی : این بیماری سالهاست که شناخته شده و عوامل متعددی در ایجاد آن نقش دارند. به نظر می‌رسد علت آن بیشتر به نقص در تکامل سیستم اعصاب مربوط باشد. کودکان مبتلا احتمالا در قسمت‌هایی از مغز که مسئول توجه، تمرکز و تنظیم فعالیت‌های حرکتی می‌باشد دچار نقص جزئی هستند. توارث و ژنتیک در این اختلال نقش دارد. همچنین در بعضی موارد در جریان حاملگی یا زایمان یا پس از آن صدمات جزئی به ساختمان مغز وارد می‌شود که می‌تواند باعث این مشکل گردد. كلا ميتوان علل را در 4 دسته تقسيم نمود :

1- علل احتمالي شامل تروماهاي پيش از زايمان و عوامل ژنتيكي و رواني – اجتماعي مي باشد .

2- عملكرد نادرست نورآدرژنيك و دوپامينرژيك در سيستم هاي نروترنسميتر وجود دارد

3- كاهش خونرساني لوب فرونتال و كاهش ميزان متابوليسم لوب فرونتال تحتاني نيز ذكر شده است .

4- نشانه هاي خفيف عصبي در كودكان با ADHD بيشتر يافت شده است

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  بیش فعالی

پیشگفتار در رابطه با  بیش فعالی 

مقدمه  موضوع در رابطه با بیش فعالی 

شناسایی مسئله در رابطه با  بیش فعالی 

توصیف وضع موجود

در این کلاس طیف گوناگونی از بچه ها با خصوصیات متفاوت اخلاقی و تحصیلی قرار دارند یکی از دانش آموزان که در ردیف آخر کلاس می نشیند در بیشتر اوقات به جای توجه به درس توجه خودش رابیشتر به مسائل حاشیه معطوف میکند ، مواردی چون ؛ جابه جا شدن روي نيمكت، صحبت با نفر كناري، پشت سري و…، ايجاد صدا مانند ضرب گرفتن روي ميز يا جاميز، ساييدن كف پا به زمين، نقاشي كردن روي ميز، دفتر، كتاب و… دانش آموز مذکور علاوه بر عدم یادگیری مطالب درسی حواس دیگر دانش آموزان را پرت می کند و مانع یادگیری آنها می شود ، من از آنجایی که این مشکل را جدی میبینم و علاقه ی زیادی به شناخت این دانش آموزان که به نظر فعالیت آنها بیش از دانش آموزان دیگر به چشم می آمد  ، داشتم .

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  بیش فعالی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با بیش فعالی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  بیش فعالی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با بیش فعالی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  بیش فعالی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با بیش فعالی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با بیش فعالی 

نتیجه گیری در رابطه با بیش فعالی

پیشنهادات در رابطه با بیش فعالی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با بیش فعالی 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیران ادبیات فارسی و دریافت اقدام پژوهی  دبیر ادبیات  از لینک خرید استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *