اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش های نوین تدریس دانش آموزان را به درس جغرافیا علاقمند سازم

نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا با موضوع چگونه توانستم با روش های نوین تدریس دانش آموزان را به درس جغرافیا علاقمند سازم

همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام  پژوهی دبیر جغرافیا   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

راه های علاقه مندی دانش آموزان به کلاس :

1- فعال نمودن و شرکت دادن دانش آموزان به کلاس در بحث های گروهی و ارائه کنفرانس توسط آنان . 2- ایجاد انگیزه در دانش آموزان 3- برخورد محترمانه و ارزش گذاری به شخصیت دانش آموز و درک انها . 4- آموزش نحوه صحیح مطالعه . 5- ایجاد تنوع و نشاطدر کلاس با استفاده از روش های نوین یادگیری .6- هم یاری باعث رشد ادراک دانش اموزان می شود ، زیرا آنها رغبت در پی فعالیت گروهی سطوح بالاتر یادگیری ( کاربرد ، تجزیه و تحلیل و ارزیابی) می شوند .7- در بحث های گروهی همه اعضای گروه اظهار نظر و رهبری را می یابند و مهارت رهبری آنان تقویت می شود ، هم چنین کار کردن با یکدیگر را به طور طبیعی تجربه می کنند .

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  شیوه نوین تدریس

پیشگفتار در رابطه با  شیوه نوین تدریس 

مقدمه  موضوع در رابطه با شیوه نوین تدریس 

شناسایی مسئله در رابطه با  شیوه نوین تدریس 

توصیف وضع موجود

اینجانب دارای … سال سابقه خدمت و  سال تجربه آموزشی به عنوان دبیر …. در دبیرستان های سطح شهرستان …. می باشم . مساله ای که بنده با آن مواجه شدم و باعث شد که تغییراتی در کلاس ایجاد کنم هر ساله در پایان هر دو نیم سال ( اول و دوم) از دانش آموزان می خواهم که نقطه نظرات ، انتقادات و پیشنهادات در مورد روش تدریس بنده ارائه دهند پس از جمع آوری به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان سال دوم انسانی که جغرافیا درس تخصصی آنها می باشد نسبت به رشته تجربی و ریاضی علاقه کمتری نشان می دهند و نمره ارزشیابی های مستمر آنان در این درس کمتر است به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه انجام دهم . چرا که دانش آموزان به درس جغرافیا علاقه چندانی ندارند؟ آیا شیوه تدریس بنده یا دبیران سال قبل سبب بی  انگیزه نمودن آنها به درس جغرافیا شده است ؟ عدم آشنایی دانش آموزان به نحوه مطالعه این درس سبب بی علاقگی آنها به این درس شده است ؟ عدم توجه به ارزشیابی های مستمر و تکوینی در یادگیری درس جغرافیا تاثیر داشته است ؟اینها سوالاتی بودند که باید پاسخ آنها را پیدا کرده و راهکارهای مناسب برای آنها پیدا می کردم . ارزشیابی بخشی از فرایند یاددهی- یادگیری است . همه دست اندرکاران امور آموزشی و تربیتی با کلمه ارزشیابی و امتحان آشنایی دارند

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  شیوه نوین تدریس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با شیوه نوین تدریس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  شیوه نوین تدریس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با شیوه نوین تدریس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  شیوه نوین تدریس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با شیوه نوین تدریس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با شیوه نوین تدریس 

نتیجه گیری در رابطه با شیوه نوین تدریس

پیشنهادات در رابطه با شیوه نوین تدریس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با شیوه نوین تدریس 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا و دریافت اقدام پژوهی معلم جغرافیا  از لینک خرید استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *