نمونه اقدام پژوهی معلمان مقاطع ابتدایی :چگونه توانستیم حجم کیف دانش آموزان ششمی را سبک تر کنیم تا از مشکلات ساختار قامتی – جسمی جلوگیری کنیم

نمونه اقدام پژوهی معلمان ابتدایی

نمونه اقدام پژوهی معلمان مقاطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستیم حجم کیف دانش آموزان ششمی را سبک تر کنیم تا از مشکلات ساختار قامتی – جسمی جلوگیری کنیم

در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

معلم آهنگ و فضا و جو کلاس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم باید با توجه به هر گونه نقص در درک و دریافت دانش آموز نه بعنوان نقصی در خود توجه نماید و تلاشی کند تا در خود توانایی کشف روشهای جدید را به وجود آورد.معلم باید این امکان را داشته باشد تا بهترین روش ممکن  را انتخاب کند.توانایی در کشف روشهای جدید،عدم وابستگی کورکورانه به یک روش و رد کردن سایر روشها را در تربیت دانش آموزان ،مدنظر قرار دهد بنابراین بهترین روش روشی خواهد بود که به همه دشواریهایی که دانش آموز تحمل دهد،که در حقیقت باید گفت آن یک روش نیست بلکه یک هنر است. معلمان تا حد زیادی قادرند که با تدابیر و هنرمندی خود در دانش آموزان ایجادرغبت نمایند.اگردانش آموزان آگاه شوند که چه باید بخوانند ؟چرا باید بخوانند؟این درسی که میخوانند چه منفعتی در آینده نزدیک و آینده دور برای آنها دارد؟مورد کاربرد این درس در جامعه کجاست؟وچگونه مورد استفاده واقع می شود؟اهداف برای شان روشن میگردد.باکسب این اطلاعات است که دانش آموز رغبت پیدا می نما ید و درس برای او جالب و دلپذیر می شود.هردرسی در میان درسها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر دانش آموز به ارزش انسانی آن درس آگاه گرددآن درس برایش معنی دارتر می شود.

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی معلمان مقاطع ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  حجم کیف

پیشگفتار در رابطه با  حجم کیف 

مقدمه  موضوع در رابطه با حجم کیف 

شناسایی مسئله در رابطه با  حجم کیف 

توصیف وضع موجود

اینجانبان …… ……….. آموزشگاه ………..شهرستان ……. هستیم. ما مدت …….. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشیم. در کلاس ما  ………… نفر دانش آموز وجود دارد که از لحاظ سطح علمی و فرهنگی در سطح بالایی قرار دارند. و امکانات خوبی در دسترس ایشان است. در سال تحصیلی اخیر در ابتدای سال تحصیلی پی بردیم که دانش آموزان کلاس رغبت و نشاط کافی برای انجام تکالیف منزل   ندارند. این مسئله فکر مارا به خود مشغول نمود تا حدی که در جهت مشخص شدن این مسئله از طریق مشاهد ، مصاحبه ، آزمون و مطالعه اقدام نمودم که اولیای دانش آموزان اذعان به بی انگیزگی فرزندانشان در منزل داشتند و همچنین دیگر معلمان و دیگر عوامل اجرایی از بی رغبتی و بی حوصلگی دانش آموزان شکایت داشتند. در مطالعاتی که در این زمینه داشتیم دریافتیم که اگر کلاسی    پویا ، شاداب و با نشاط می خواهم باید دانش آموزان از حالت منفعل به فعال درآیند و از حالت معلم محور به دانش آموز محوری حرکت نماییم. و در رابطه با تکالیف سنگین دانش آموزان چاره ای بیندیشیم که دانش آموزان بتوانند بخشی یا همه تکالیف و فعالیت های خود را زیر نظر ما انجام دهند.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  حجم کیف 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با حجم کیف 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  حجم کیف 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با حجم کیف 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  حجم کیف 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با حجم کیف 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با حجم کیف 

نتیجه گیری در رابطه با حجم کیف

پیشنهادات در رابطه با حجم کیف

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با حجم کیف 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلمان مقاطع ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *