درس پژوهی جهت های جغرافیایی مطالعات چهارم
این نمونه درس پژوهی از دروس کلاس چهارم دبستان کتاب مطالعات اجتماعی بوده و درس پژوهی جهت های جغرافیایی مطالعات چهارم – فصل دوم – درس 6 در 49 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش میباشد
در این فایل گزارش درس پژوهی جهت های جغرافیایی مطالعات چهارم تمامی نکات مربوط به درس پژوهی و بخشنامه جدید ( 1403) آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.
پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا یک مجموعه تخصصی در زمینه مشاوره پژوهشی و تدوین فایل های پژوهشی در حوزه فرهنگیان میباشد و با مشارکت بیش از 80 نفر از فرهنگیان مجرب در سراسر کشور میتوانیم ادعا کنیم یکی از سازمان یافته ترین و کارآدمد ترین گروه های پژوهشی و آموزشی کشور را در حوزه کاری خودمان در اختیار داریم . لازم به ذکر است که در تدوین این فایل نمونه درس پژوهی جهت های جغرافیایی درس 6 مطالعات اجتماعی چهارم سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
برای دانلود خرید را بزنید.
مهمترین مواردی که در تهیه گزارش درس پژوهی باید توجه شوند:
نمونه درس پژوهی کلاس چهارم دبستان کتاب مطالعات اجتماعی درس جهت های جغرافیایی – درس پژوهی و طرح درس 6 مطالعات چهارم ابتدایی 1403 – word
همانطور که می دانید درباره درس پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
اقدامات و فعالیت های قبل از تدریس:
نکته 1:مشخصات کلی درس:
شامل عنوان درس،دوره و پایه تحصیلی،تاریخ و ساعت اجرا، مدت اجرا، نام مدرسه، معلم یا مجری تدریس،تعداد فراگیران و . . . (نمونه طرح درس تکمیل شده مربوط به فعالیت های قبل از تدریس در قسمت ضمایم آمده است).
نکته 2:تعیین هدف کلی درس:
منظور از هدف (یا هدفهای کلی ) هدفی است که در پایان آموزش انتظار می رود فراگیر به آن ها دست یافته و آن را یاد گرفته باشد.تعیین هدف کلی،جهت فعالیت های معلم و دانش آموزان را مشخص می کند.
البته هدف کلی هر درس را می توان به تفکیک در سه حیطه شناختی،عاطفی و روانی-حرکتی مشخص کرد.
(تذکر:برای نوشتن هدف کلی از فعل های غیر رفتاری استفاده کنید) مانند بشناسند،آشنا شوند،یاد بگیرند، بفهمند،بدانند،پی ببرند و . . .
بخش هایی از محتوای درس پژوهی درس جهت های جغرافیایی کلاس چهارم
عنوان درس پژوهی درس جهت های جغرافیایی
فصل اول
مقدمه درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
تعیین مساله و انتخاب موضوع درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق درس پژوهی درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
تشریح ویژگی ها و شرایط خاص مسئله کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
جدید و علمی بودن مسئله درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
فصل دوم
تعیین راهکارها در راستای حل مسئله درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
بیان دلیل راهکار انتخابی درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
توجه به تفاوت های فردی درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
معنادار کردن یادگیری درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
توجه به عوامل انگیزشی و نگرشی درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل و دست سازه های آموزشی درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
روش های نوین تدریس درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی) درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
بهره گیری از ارزشیابی به نمونه درس پژوهی کلاس چهارم دبستان کتاب مطالعات اجتماعی درس جهت های جغرافیایی نمونه بسیار دقیق تدریس درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
تعیین فعالیت های متناسب با راه کار درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
تعیین نقش و وظایف اعضا درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
استفاده از افراد پایه مختلف در انتخاب اعضای تیم درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
برنامه تشکیل جلسات درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
جدول هدف گذاری بر اساس سند ملی درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
طرح درس شماره یک درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
طراحی آموزشی بر اساس الگوهی پیش سازمان دهنده (اجرای چهارم) درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
فصل سوم
ارائه طرح طرس درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
کیفیت اجرا درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
باز اندیشی درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
فصل چهارم
طرح درس اصلاح شده 2 درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
فرایند درس پژوهی درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
ارایه پیشنهادات جهت تکمیل یا اصلاح طرح:(جلسه توجیهی ) درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
فصل پنجم
اجرا وباز اندیشی 2 درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
نتایج ویافته ها درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
بحث ونتیجه گیری درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
پیشنهادات درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
محدودیت ها درباره کتاب جغرافیا درس جهت های جغرافیایی
منابع وماخذ
پیوست ها
مقاله درس پژوهی آماده در سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا
برای نمونه درس پژوهی کلاس چهارم دبستان کتاب مطالعات اجتماعی درس جهت های جغرافیایی فصل دوم درس ششم و دریافت نمونه درس پژوهی کلاس چهارم دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.