نمونه گزارش تخصصی دبیران ادبیات راهنمایی با عنوان چگونگی ایجاد تحول در انشا و نگارش دانش آموزان

نمونه گزارش تخصصی دبیران ادبیات

نمونه گزارش تخصصی دبیران ادبیات به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 16 صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیران ادبیات به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

دیباچه پیرامون قضیه ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

درک مشکل پیرامون قضیه  ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

بررسی بیشتر در رابطه با ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

ارائه مستندات پیرامون ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

پیش بینی نتایج در مورد ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

راهکارها پیرامون قضیه ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

رفرنس و منبع مورد استفاده ایجاد تحول در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی

«معیارهای ارزشیابی»

برخی ازمعیارهای ارزشیابی انشا به شرح ذیل می آید:

1-   نوآوری وابتکار

2-   پروراندن موضوع وفهم آن

3-   ارتباط وهماهنگی مطالب وجملات

4-   رعایت نکات دستوری ونگارشی

5-   خوانایی وتمیزی

6-   ارتباط افقی وعمودی بندها

7-   نظم فکری

«راههای پیشنهادی برای انشا نویسی»

بامقایسه اطلاعات جمع آوری شده وسنگین وسبک کردن آنها به گوناگونی وتنوع درشیوه های تدریس انشاپی بردم .ومتوجه شدم که روش های انشانویسی ودامنه ی آن گسترده تر ازبقیه ی درسهاست ودبیران هریک باآزمایش یکی از آن راهها به موفقیت هایی دست یافته اند هرچند اصول ومبانی آن افراد به هم نزدیک بوده است.

تصمیم برآن شد که ازمیان راههای پیشنهادی به تدریج وباهماهنگی گروههای آموزشی منطقه چندراه رااجرا کنیم وبعدازاجرا نتایج وموفقیت ها راگزارش کنیم.

بعداز جلسه گروه های آموزشی منطقه که بادبیران زبان ادبیات فارسی داشتم؛مقرر شد؛به صورت داوطلب هریک  هریک ازدبیران انشا ونگارش یکی ازراه های تدریس راانتخاب نمایند.من نامه نگاری راانتخاب نمودم.یکی دیگر ازهمکاران خلاصه نویسی ودیگری شیوه ی جان بخشیدن به اشیاءراانتخاب کرد.

قرار براین شد باتوجه  به اصول ومبانی گفته شده آنها را آموزش دهیم.

«چگونگی اجرای راه جدید»

همانطور که دربالا ذکر شد من آموزش نامه نگاری رابه عهده گرفتم درابتدای آموزش دانش آموزان راباانواع  نامه نگاری واصولی که درهنگام نوشتن باید رعایت کردآشنا کردم وچند منبع مفید که می توانستند بامراجعه به کتاب خانه منطقه پیدا کنند.به آن ها معرفی نمودم.

درزنگ انشایی که همان هفته بادانش آموزان پایه ی سوم راهنمایی داشتم.ازآنها خواستم یک نامه اداری ویک نامه ی دوستانه بنویسند وبعدازآماده شدن آن رادر کلاس برای بقیه ی دانش آموزان بخوانند تاهم بچه ها بیشتربا نامه نگاری آشنا شوند وهم بتوانیم کاستی ها وایرادهای نامه را درجمع دانش آموزان برطرف نماییم.

این کار انجام شد دانش آموزان هریک بااشتیاق  زیاد نامه های جالبی اعم ازاداری ودوستانه وعاطفی تهیه کرده بودند .برای این که انگیزه دانش آموزان بیشتر شود.تعدادی ازنامه های آنها راانتخاب کردم وقرار شدباهماهنگی مدیر مدرسه ،نامه ها ازطریق پست برای اشخاصی که به آنها نامه نوشته شده ارسال شود.

باتوجه به عکس العمل های دانش آموزان رضایت را می شد ازچهره ی تک تک آنها فهمیدوکم کم می شد احساس نمود که نوشتن دیگر برای دانش آموزان مثل یک غول بی شاخ ودم نیست.

 

«گردآوری اطلاعات (شواهد2)»

هرچند ازرفتارها وبیان نظرات دانش آموزان می شد حدس زد که تحولی هرچند کوچک درآنها به وجود آمده است اما تصمیم گرفتم اطلاعات دقیق تری دراین باره جمع آوری بنابراین قرار شده درجلسه ماهیانه دبیران ومدیر آموزشگاه این امررابررسی کنیم.

نتایج کار به شرح ذیل است:

1-  ارزشیابی ازانشای دانش آموزان باتوجه به رعایت مورادی که درقبل گفته شد،سبب شده است که نمرات آنها واقعی تر باشد.

2-   مقایسه نمرات دانش آموزان دردرس انشا پیش از آموزش وپس ازآن

3-  نظر خواهی کتبی ازدانش آموزان ووالدین آنها درباره ی روش جدید آموزش انشاشواهد جمع آوری شده حاکی ازرضایت بیشتر دانش آموزان،مدیر آموزشگاه ووالدین دانش آموزان ازروشهای جدید وتاثیر مستقیم آن بر نمرات دانش آموزان بود.

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیران ادبیات را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *