نمونه گزارش تخصصی دبیران مطالعات اجتماعی
نمونه گزارش تخصصی دبیران مطالعات اجتماعی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه
سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیران مطالعات اجتماعی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
دیباچه پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
درک مشکل پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
بررسی بیشتر در رابطه با تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
ارائه مستندات پیرامون تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
پیش بینی نتایج در مورد تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
راهکارها پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
رفرنس و منبع مورد استفاده تشویق دانش آموزان به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی
نقش انگیزه ورغبت در پژوهش دانش آموزی:
از لحاظ معنی لغوی انگیزه؛ اسم، و انگیزش، اسم مصدر انگیختن درلخت نامه دهخدا انگیختن یعنی جنباندن، به پا کردن و به حرکت در آوردن .(هاشمی، 1380،ص19)
انگیزه، حالت یا وضع روانیِ است که رفتار را در جهت هدف یا هدف هایی نیرو می دهد، فعال می سازد و هدایت می کند . بنابراین هرگز کسی انگیزه را ندیده است .انگیزه ها در درون فرد قرار دارند .گاهی ازطریق مشاهده، رفتار افراد، انگیزه های آنها را حدس می زنیم .یا استنباط می کنیم ؛ یا از طریق پرسش از خود آنان به انگیزه هایشان پی می بریم. درروانشناسی انگیزه را گاهی به عنوان نیاز ها و تمایلات یا محرکات درونی شخص تعریف می کنند (علاقه بند،1370،ص130)
انگیزة درونی آن است که فعالیت صحیح و موفقیت آمیز، موجب رضایت خاطر و تقویت رفتار گردد (شعبانی،1378،ص 30)
نقش نظام آموزشي كشور در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس :
آموزش و پرورش بايد از نظامي پويا برخوردار باشد . به عبارت ديگر ، علم و پژوهش در آن نهادينه شده و پژوهش دانش آموزان ، جايگاه و موقعيت واقعي خود را در نظام آموزشي بازيابد . اگر چنين شود حس كنجكاوي و اشتياق به تحصيل در دانش آموزان تقويت مي گردد و استعدادهاي بالقوه به بالفعل تبديل مي شود چراكه به فرموده مولاي متقيان حضرت علي عليه السلام : « آموزش در كودكي همچون نقشي برسنگ ماندگار است . »
نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش درمدارس :
« معلمان ، نخستين مشعلداران پيشرفت فكري دانش آموزان هستند . معلمان مجرب و بادرك و فهم براي پربار كردن هرچه بيشتر درس ، در تمام زندگي به دنبال انديشه ها و مطالب تازه هستند . آنان به دانش آموزان مي آموزند كه چگونه علمي فكر كنند . »چگونه منطقي بينديشند ، چگونه مشاهده كنند و چگونه مشاهدات خود را منظم نمايند ، چگونه حدس بزنند و …
معلمان بايد بتوانند فعاليت هاي علمي دانش آموزان را برنامه ريزي و هدايت و روحيه تعاون و هم فكري را در آن ها تقويت كنند . براي نيل به اين مهم ، معلمين بايد خود پژوهشگر باشند و با جان و دل با دانش آموزان مشاركت و همكاري داشته باشند . خانواده در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس :
خانواده به عنوان بستري مناسب كه مي تواند استعدادهاي دانش آموزان را شكوفا سازد ، هميشه از جايگاه مهمي برخوردار بوده است . نقش حمايتي والدين ، تشويق ها و همفكري و مساعدت آنان در انجام پژوهش ها مي تواند در توسعه فرهنگ پژوهش در بين دانش آموزان نقش به سزايي داشته باشد . در اين راستا مي توان در آغاز سال تحصيلي ، از والدين براي حضور در مدرسه دعوت نمود و آنها را در كم و كيف پژوهش قرار داد . كلاس هاي آموزش خانواده ، مي تواند محلي باشد براي آموزش جذاب و لذت بخش روش هاي تحقيق .
شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیران مطالعات اجتماعی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.