گزارش تخصصی دبیران کار و فناوری با موضوع تشویق به انجام کار گروهی و کسب مهارت عملی

گزارش تخصصی دبیران کار و فناوری :چگونگی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری

نمونه گزارش تخصصی دبیران کار و فناوری به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیران کار و فناوری به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

دیباچه پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

درک مشکل پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

بررسی بیشتر در رابطه با تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

ارائه مستندات پیرامون تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

پیش بینی نتایج در مورد تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

راهکارها پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

رفرنس و منبع مورد استفاده تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی

راه حل های پیشنهادی

از آن جایی که هدف این طرح به کارگیری انجام کار گروهی و مهارت کار عملی در جهت بهبود عملکرد کار گروهی – عملی دانش آموزان است. ابتدا به مطالعه پیشینه ی پژوهش پرداخته شود تا دیدگاه روشنی نسبت به موضوع و مسائل پیرامون آن حاصل گردد.

پژوهش زمانی دارای اهمیت است که برآمده از مطالعات کافی در باره پیشینه موضوع باشد وقتی از اطلاعات دیگران آگاه باشیم می توانیم با نقد و تجزیه و تحلیل منطقی آنها وضعیت خودمان را مشخص کنیم و همواره از خود بپرسیم: آیا اطلاعات به دست آمده منطقی و عملی است ، اطلاعات به دست آمده دارای چه نکات مثبت و منفی است و پرسش های دیگر که تحقیق را هدایت کند. مطالعه دقیق روش های گروهی فعال ، گرفتن تست روان شناختی گروهی ویژه ی دانش آموزان، تشکیل جلسات توجیهی برای اولیاء، بررسی رفتار دانش آموزان خجالتی، اجرای راههای مناسب عملی برای تقویت روحیه ی پذیرش جمعی در کار عملی. برطرف کردن خجالت دانش آموزان، تشکیل نمایشگاه از فعالیت عملی دانش آموزان در گروه، تشویق و ترغیب مناسب و به جا ، اجرای روش های فعال تدریس، نظرسنجی از والدین و دانش آموزان در انتهای کارهای اجرایی.

انتخاب راه حل

برای حل این مشکل راه حل های زیادی به ذهنم رسید و با نظرخواهی از خود دانش آموزان برای اینکه کارهای عملی و گروهی هم با کیفیت و کمیت، سازگاری داشته باشد و هم بتواند انتظارات فراگیران و معلم را هم برآورده کند پیشنهاداتی مطرح شد.؟

  • گروه بندی که یک نفر به عنوان سرگروه و هماهنگ کننده اعضاء و همچنین تقسیم وظایف بین گروه
  • تهیه کیت های آموزش کار و فناوری
  • آموزش مهارت های جمعی و نحوه ی برقراری ارتباط گروه
  • استفاده از نرم افزارهای آموزشی در باره کارهای عملی حرفه
  • خرید چندین جلد کتاب در زمینه انجام کار عملی مربوط به کتاب و در اختیار قرار دادن دانش آموزان
  • مطرح کردن موضوع در شورای دبیران مدرسه و درخواست کمک از دیگر همکاران راه حل اول کار مشکلی نبود و دانش آموزان با توجه به علاقه و روابط اجتماعی که با هم داشتند گروهبندی در بین آنها انجام گرفت و سرگروهها مشخص شد. کار گروهی به دانش آموزان نحوه تعامل و برقراری ارتباط با همدیگر را در آنها تقویت می کند و باعث میزان رضایت و پیشرفت در کار و علاقه مندی فراگیران برای کار عملی شد. و ثبت نمرات در سال نشان دهنده ی موفقیت فراگیران در کار کارگاهی بود و مطالب برای آنها از عمق بیشتری برخوردار بود.

مراحل اجرای راه حل و نظارت بر آن

پس از برنامه ریزی های به عمل آمده زمینه برای اجرای راه حل ها فراهم گردید. گروهبندی هایی که برای دانش آموزان در نظر گرفته بودیم و فعالیتهای عملی هر گروه را نیز مشخص نمودیم. مراحل کار گروهی – عملی به شرح ذیل است:

  • سازماندهی

در زمینه فعالیت گروهی دانش آموزان بعد از شناخت ویژگی های اعضای کلاس تشکیل گروهها به صورت دانش آموزان سطح بالا ، متوسط و ضعیف را نمودم. گروهبندی بین دانش آموزان به صورت  گروهی تقسیم شدند. برای شرکت فعال در انجام کار عملی هر واحد درسی و انجام درست کار مربوط به خود در گروه توضیح داده شد.

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیران کار و فناوری را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *