نمونه گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی – تبدیل کلاس درس علوم به کلاسی پویا

گزارش تخصصی دبیر علوم

نمونه گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

نمونه گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 33 صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

دیباچه پیرامون قضیه تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

درک مشکل پیرامون قضیه  تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

بررسی بیشتر در رابطه با تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

ارائه مستندات پیرامون تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

پیش بینی نتایج در مورد تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

راهکارها پیرامون قضیه تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

رفرنس و منبع مورد استفاده تبدیل کلاس درس علوم تجربی به کلاسی پویا ، با نشاط و جذاب

در اجرای روش ارزشیابی مراحل زیر انجام می شود که عبارتند از :

در دومین جلسه حضور در کلاس موضوع درس تدریس می شود وشیوه های ارزشیابی به دانش آموزان در جلسه اول معارفه گفته می شود

  اولین ازرشیابی کلاس:

یکی از اولین ارزشیابی های طول سال اولین ارزشیابی است زیرا دانش آموزان معلم  را ومعلم دانش آموزان را ارزشیابی می کند. دانش آموز نوع سوالات معلم – روش ارزشیابی –صحت ارزشیابی  را ومعلم دانش آموزان قوی وضعیف وسطح کلاس را تشخیص می دهد.

– از جلسه دوم به بعد دانش آموزان  کلاس به دو گروه الف وب تقسیم می شوند وهر جلسه از یک گروه درسی پرسیده شود در هر گروه هم  دانش آموزان ضعیف هستند هم قوی . هر جلسه ازیک گروه درسی می پرسم ونمی گویم از جایی که از شما  درس نپرسیده ام درس می پرسم وجلسه بعد از گروه بعدی به این ترتیب همه کلاس همه ی کتاب را  ارزشیابی می شوند .

در کلاس بعدی یک جلسه تدریس یک جلسه پرسش شفاهی  را انجام می دهم وبعداز اتمام هرفصل آزمون کتبی به عمل می آورم که تاریخ را در صفحه اول دفتر نمره ثبت  می نمایم تا با آزمون های دیگر تداخل نداشته باشد.

– در پایان هر ماه گروه الف وب مقایسه می شوند  نماینده هرگروه نمرات را جمع می کند ومیانگین گیری می شود. در دفتر نمره من یادداشت می شود مثلا  گروه الف 5/14 وگروه ب 5/16 برای دانش آموزان هم رقابت بر انگیز است وهم ایجاد تنوع وشادی می کند.

–  در پایان  هر ماه برترین ها به مدير مدرسه  معرفی می شوند ، البته به دانش آموزان گفته می شود که بدترین ها هم  معرفی خواهند شد ولی هر گز این کار نمی شود اما به صورت خصوصی از اولیا ء آنان دعوت به عمل می آید .

–  معرفی سر صبحگاه – تشویق توسط دانش آموزان – دادن جایزه به برترین ها .

این روش بسیار رقابت بر انگیز  وترغیب کننده است دربین دانش آموزان شور وهیجان ایجاد می کند اینکه بسیاری از دانش آموزان برای اولین بار اسمشان سر صف خوانده می شود ،جایزه می گیرند اسمشان به عنوان دانش  آموز زرنگ روی تابلو می رود.

–  بالای 17 را تشویق یا در صورت امکان به اردو می بریم .

– اگر این نمره شما خوب باشد بیشترین تاثیر را در نمرات مستمر دارد.

– قبل از شروع درس هر جلسه حتما حضور وغیاب  انجام می شد واز علت غیبت دانش آموزان مطلع می شدم واحوالشان را می پرسیدم همین کار باعث می  شد که دانش آموزان احساس ارزش کنند وبداند که معلمش به اوعلاقه مند است وحضورش در کلاس برایم  مهم است.

–  یکی دیگر از کارهایی که با توجه به نظر یکی از همکاران که در جلسه شورای معلمان مطرح نمودند انجام دادم این بود که هر دانش آموز قوی ودرس خوان با دانش آموزی که از نظر درسی ضعیف است کار کند و وضعیت دانش آموز ضعیف بهتر شود به نسبت بهبود وضعیت دانش آموز ضعیف ،دانش آموز قوی را تشویق خواهیم کرد. دانش آموزان درس خوان داوطلبانه وبه اختیار با یک یا دو دانش  آموز ضعیف کار نموده وضعیت درسی بهتر ازقبل شد.

نکته ای که من موقع تصحیح اوراق امتحانی خردادماه با  آن مواجه شدم وباعث خوشحالی من شد علاوه بر نمرات خوب دانش آموزان ، این بود که تعدادی از آنها عبارات وجملات زیبایی  که در کلاس روی تابلو نوشته می شد یا جملات زیبا وجدیدی را پایین برگه های امتحانی شان نوشته بودند  که من احساس کردم این روش خوبی بود ومورد توجه دانش آموزان قرار گرفته است.

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *