گزارش تخصصی دبیر هنر
نمونه گزارش تخصصی دبیر هنر به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید و بدون استفاده در ساعت هنر
نمونه گزارش تخصصی دبیر هنر به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید و بدون استفاده در ساعت هنر با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 17 صفحه
سرفصل های موجود در این گزارش
سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیر هنر به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
سرآغاز سخن پیرامون قضیه افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
دیباچه پیرامون قضیه افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
درک مشکل پیرامون قضیه افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
بررسی بیشتر در رابطه با افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
ارائه مستندات پیرامون افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
پیش بینی نتایج در مورد افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
راهکارها پیرامون قضیه افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش خلاقیت در دانش آموزان با استفاده از مواد زاید
پس از آن که از دانش آموزان خواستم نقاشی با موضوع آزاد بکشند؛ به طوری که قبلا مثل آن را نکشیده باشند.آن ها باز هم نقاشی های تکراری کشیدند ؛به عبارتی از پس انجام فعالیت خواسته شده بر نیامدند.از طرفی تصاویر اخذ شده از نقاشی های آن ها در طی مدت سه ماه نیز گواه این مطلب است که دانش آموزان در کشیدن نقاشی از یک تلقی فکری تکراری استفاده می کنند. طبق آنچه در بخش یافته های علمی آورده شد یکی از موانع خلاقیت تکرار است. و در کلاس کشیدن نقاشی های تکراری یک مانع به حساب می آید..
هدف من از انجام این فعالیت ها بهبود خلاقیت در دانش آموزان است.یکی از فعالیت های هنری برای پرورش خلاقیت ساخت کار دستی با مواد دور ریختنی است.از دانش آموزان می خواهم تا وسایل دور ریختنی مثل انواع بطری (نوشابه،شیر،شربت و …)،جعبه(کارتنی،پلاستیکی) ،میله های خودکار دور ریخته شده و همچنین ،چسب ،قیچی،کاغذ رنگی با خود به کلاس بیاورند باید برای دانش آموزان تبیین شود که مواد دور ریختنی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
1.به شکل اولیه قابل استفاده نباشند.
- پول برای خرید آن وسیله ندهند.
- این مواد ممکن است آلوده باشند در صورت امکان وسایل دور ریخته شده تمیز تری انتخاب شود یا شسته شوند.
به منظور ایجاد انگیزه در دانش آموزان با کمک مدیر و سایر همکاران نمایشگاهی بر پا کرده و در پایان آثار بچه ها در آن به معرض نمایش در می آید. و از آثار برتر تجلیل به عمل می آید. این مورد قبل از اجرای راه حل به دانش آموزان گفته می شود. بعد از آن که دانش آموزان مواد دور ریختنی را با خود به کلاس آوردند از تکنیک اسکمپر استفاده می شود.همان طور که در قسمت یافته های علمی بیان شد تکنیک اسکمپر دارای مراحل 7 گانه ای است که در عین حال که یک یک این مراحل را به دانش آموزان آموزش می دهم هم زمان اجرا می کنم.
دانش آموزان مواد دور ریختنی با ویژگی هایی که از قبل برایشان ارائه شده بود را به کلاس آوردند. در طی چند هفته در کلاس های هنر مراحل تکنیک اسکمپر به شکل زیر به اجرا در آمد.
مراح هفتگانه تکنیک اسکمپر حرف S بر گرفته از كلمه Substitution به معنی جانشین سازی است حرف C بر گرفته از كلمه Combine به معنی تركیب كردن است حرف A بر گرفته از كلمه Adapt به معنی رفاه ، سازگاری و تعدیل كردن است حرف M بر گرفته از كلمه Maginfy به معنی بزرگ سازی است حرف P بر گرفته از كلمه Put to other uses به معنی استفاده در سایر موارد است حرف E بر گرفته از كلمه Ellimination به معنی حذف كردن است حرف R بر گرفته از كلمه Reverse به معنی معكوس سازی است (رضازاده تلوكلائی-1389)
جانشین سازی : از دانش آموزان می خواهم مواد و وسایلی را که با خود به کلاس آورده اند برداشته ، در دست خود بگیرند و سوال :چه چیزی را می توانیم جانشین این کنیم؟و یا (بجای این چه چیز دیگر…؟) را از خود بپرسند. و پاسخ های خود را ارائه دهند . دانش آموزان پاسخ های گوناگونی ارائه می کردند : دانش آموزی که عروسکش را به کلاس آورده بود با مشاهده بطری نوشابه خانواده گفت من می خواهم از این بطری در ساخت بدنه عروسکی مثل عروسک خودم استفاده کنم
ترکیب کردن : از دانش آموزان می خواهم وسایلی که با خود به کلاس آورده اند روی میز گذاشته و از خود پرسش” این وسایل را به چه صورت با هم ترکیب کنم؟” را بپرسند.و پاسخ هایشان را در کلاس ارائه دهند. ( برای افزایش درک دانش آموزان از این مرحله می توان پرسش های دیگری مانند زیر مطرح کرد: ـ کدامیک از وسایل اداری یا آشپزخانه را می توان با هم ادغام کرد؟ ـ چطور می توان بازی فوتبال را با ورزش ژیمناستیک ادغام کرد؟ ـ چطور می توان پیتزا را با غذاهای ایرانی ادغام کرد؟ (دانش آموزی در این مرحله با ترکیب ظرف پنیر پاستوریزه و جعبه دستمال کاغذی و تعدادی درب بطری نوشابه تریلی هیجده چرخ ساخت)
شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیر هنر را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.