گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری سوم
نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری سال سوم راهنمایی برای دانش اموزان با وسایل کمک آموزشی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 37 صفحه
سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
سرآغاز سخن پیرامون قضیه جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
دیباچه پیرامون قضیه جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
درک مشکل پیرامون قضیه جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
بررسی بیشتر در رابطه با جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
ارائه مستندات پیرامون جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
پیش بینی نتایج در مورد جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
راهکارها پیرامون قضیه جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
رفرنس و منبع مورد استفاده جذاب نمودن قسمت آشنایی با خودرو کتاب کار و فناوری
عمده ترین دلایل و موانع عدم کاربرد معلمان از وسایل کمک آموزشی درکلاسهای درس
1- نبود افراد متخصص وکاردان . 2- نبود انگیزه درکافی در بهره گیری از وسایل کمک آموزشی . 3- اعمال شیوه مدیریت غیروناآگا هانه مدیران ازمفهوم وفلسفه استفاده ازوسایل کمک آموزشی . 4- نبود ارزشیابی صحیح از کار معلمان به طوری که هیچ تفاوت بین معلمانی که ازوسایل کمک آموزشی استفاده می کنند , ومعلمانی که از این وسایل استفاده میکنند وجود ندارند. 5- عدم آگاهی معلمان از نقش وتأثیر مثبت به کارگیری وسایل کمک آموزشی . 6- وجود نارسایی آموزشی که با عث شده معلمان نتوانند از وسایل اندک موجوددر مدارس استفاده لازم رابه عمل آورند. 7- عدم رغبت وتمایل معلمان به کاربرد واستفاده ازوسایل کمک آموزشی در جریان تدریس . 8- عدم آشنایی وتسلط اندک معلماندر بهره گیری واستفاده مطلوب از تکنولوژی آموزشی . 9- نبود اعتماد به نفس کافی در معلمان در زمینه بهره گیری از وسایل کمک آموزشی . 10- بکارگمارن نیروهای غیر تخصصی وغیر مرتبط به عنوان کارشناس تکنولوژی آموزشی . 11- عدم استفاده مطلوب از توان وتجریبات نیروهای متخصص وکارشناس در رشته تکنولوژی آموزشی
-عوامل مؤثر در جذابیت کلاس ویادگیری: نقش معلم در جذابيت کلاس از چند جنبه:
1)از جنبه علمي :
1-1)تسلط علمي 2-1) پاسخگويي 3-1)استفاده از منابع
2)جنبه رفتاري:
2-1) شادابي 2-2) احترام به دانش آموز: 2-3)رعايت پوشش ظاهري 2-4)اعتماد و خوشگماني 2-5) پرهيز از غرور
3)جنبه روشي:
4)جنبه مديريتي:
وضعیت اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ،تحصیلات والدین:
سطح در آمد یا وضعیت مالی والدین ، نوع شغل پدر , میزان تحصیلات مادر عواملی را تشکیل می دهند که در تعیین سطح یادگیری فرزندان تاثیر می گذارد . به هر صورتی که متغیر های فوق را اندازه گیری کنیم به نظر می رسد که موقعیت اجتماعی اقتصادی والدین اثر زیادی در میزان یادگیری آتی فرزندان داشته باشد. از طرق گوناگون یادگیری فرزندان تحت نفوذ موقعیت اجتماعی و اقتصادی والدین قرار می گیرند . برای مثال خانواده هایی که از تحصیلات و امکانات بیشتری برخوردارند , احتمالا فرزندان خود را به سال های بیشتر از تحصیلات عادی مدرسه ترغیب می کنند و یا خانواده هایی که از درآمد بالاتری برخوردارند قدرت تحمل هزینه های سال های بیشتر تحصیل فرزندان خود را نیز دارند. یکی از عوامل مهم در پیشرفت یا ترک تحصیل دانش آموزان سواد والدین محسوب می شود. اگر بچه ها در محیط خانواده احساس پشت گرمی نمایند و هر گاه از نظر درسی مشکلی برایشان پیش آمد مطمئن باشند که اولیای آن ها کمک می کنند در این صورت با دلگرمی بیشتری درس می خوانند و دچار عقب ماندگی تحصیلی نخواهند شد.
چون تحصیلات والدین تاثیر بسزایی در موفقیت تحصیلی فرزندان دارد. تحقیقات متعددی نشان می دهد که پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که والدین آن ها افرادی آگاه و با سواد بوده اند موفقیت تحصیلی آنان بیشتر بوده است. محیط خانواده در پیشرفت تحصیلی نقش مهمی دارد. دانش آموزی که والدین خود را مشغول مطالعه می بیند خودش نیز تشویق به درس خواندن می شود و آن ها را به عنوان بهترین الگوی همانند سازی تحصیلی انتخاب می کند. بنابراین کمک و راهنمایی فرزندان توسط والدین امری است ضروری و نمی توان کار آموزش را تنها به مدرسه محول ساخت و از نقش خانواده در این زمینه غافل شد. دانش آموزان اوقات زیادی را در منزل می گذرانند و تحت تاثیر اعمال و رفتار والدین هستند و از آن ها انتظار کمک و راهنمایی در زمینه درس را دارند
تاثیروضعیت مالی والدین دریادگیری کودکان
وضعیت اقتصادی خانواده را بسیار مؤثر در شخصیت فرزند میداند و بیان میکند: کودکی که در خانواده فقیر پرورش مییابد، همواره در عدم اطمینان خاطر و احساس حقارت رشد میکند. تعلق داشتن به یک خانواده ثروتمند، رضایت خاطر کودک را در کسب شهرت اجتماعی بیمه میکند. در صورتی که تعلق به یک خانواده فقیر به طور قطع شهرت اجتماعی پایینی را برای کودک دربرخواهد داشت. (شعارینژاد، علیاکبر. روانشناسی رشد، اطلاعات. تهران. 1368. )
میان طبقه اجتماعی – اقتصادی والدین و تعلیم و تربیت فرزندان رابطه قائل میشود و چنین بیان میکند:
نوع درآمد خانواده نقش مهمی در چگونگی آموزش و پرورش فرزندان خواهد داشت، مثلاً خانوادهای که درآمد کمتر و بچههای بیشتری دارد، به سختی میتواند هزینه تحصیل آنها را فراهم کند. (فرجاد، محمدحسین. جامعهشناسی آموزش و پرورش. دفتر تحقیقات و انتشارات. تهران. 1368.)
در زمینه رابطه هوش فرزندان و سطح فرهنگ خانواده مینویسد: از تحقیقات بعمل آمده در زمینه رابطه سطح فرهنگ خانواده و هوش فرزندان به این نتیجه رسیدهاند که میانگین هوش کودکان متعلق به خانوادههای برخوردار از فرهنگ پیشرفته اجتماعی خود بیست امتیاز بیشتر از میانگین کودکان مربوط به خانوادههای غیر برخوردار است. (عسکریان، مصطفی. جامعهشناسی آموزش و پرورش. تهران. 1371.)
شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.