گزارش تخصصی مدیر دبیرستان : رفع عدم مشارکت دانش آموزان در اجرای طرح تدبیر

گزارش تخصصی مدیر دبیرستان

نمونه گزارش تخصصی مدیر دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه کودکان اسلام جهت اجرای طرح تدبیر  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31 صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه نمونه گزارش تخصصی مدیر دبیرستان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه گزارش تخصصی مدیر دبیرستان سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی مدیر دبیرستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن عدم مشارکت معلمان آموزشگاه پسرانه

گردآوری اطلاعات (شواهد (1))

در اين مرحله از پژوهش جهت يافتن اطلاعات از دو روش مشاهده و مصاحبه و از منابع و مراجعی چون؛ همکاران  و دیگر کارکنان مدرسه استفاده شده است .

مشاهده :

اگر به صورت منظم به اتفاقات و رخدادهای پیرامون خود توجه کنیم گوییم مشاهده اتفاق افتاده است بنده نیز در این پژوهش در محیط مدرسه با توجه به نوع برخورد همکاران متوجه مواردی شدم که باعث می شد دیدگاه همکاران آموزشی را نسبت به طرح تدبیر را نادرست جلوه دهد و این ذهنیت ایجاد می شود که طرح تدبیر آنچنان توفیری با طرح های دیگر ندارد  :

1- همکاران در هنگام حضور در دفتر مدرسه  به راحتی در راستای طرح مشارکت نمیکنند.

2-  اگر در به صدا در آمدن زنگ تفریح تاخیری باشد همکار در هنگام ورود به دفتر مدرسه نگاه سنگینی دارد .

3- در زمان ساعات تفریح حضور مدیر در دفتر آموزشگاه از نظر همکار توجیحی ندارد .

4- اگر از معلمان مجری تدبیر تقدیر شود با بی تفاوتی همکار مواجه میشویم .

5-  اگر برگزاری مراسمات  طرح تدبیر مدرسه  از کیفیت خوبی برخوردار نباشد واکنش همکار را در پی دارد .

مصاحبه  :

از مصاحبه در اکثر تحقیقات استفاده می شود مصاحبه یک گفتگوی دوطرفه است که دران می توان با تفسیر و تحلیل شنیده ها و اصلاح آن در حین صحبت  اطلاعات مورد نظر را بدست  . من نیز در گفتگویی که با همکارانم داشتم که موارد مشاهده شده اینجانب را مورد تایید قرار می دادند .

  اهداف :

هدف كلي: مهمترین و اصلی ترین هدف این برنامه ، بهبود  فرایند های مديريت مدرسه به منظور ارتقاء سطح عملکرد و کیفیت آن است .

سایر اهداف :

– نهادينه سازي برنامه محوري  در مديريت مدارس و توجه به فرايندهاي  آن بطور نظامند و هماهنگ

– تقويت فرايند ارزيابي مستمر برنامه ها و فعاليت ها با تاكيد بر خود ارزيابي

-زمينه سازي براي بهبود سطح عملكرد مدرسه در برنامه ها ، فعاليت ها و اقدامات ( آموزش و يادگيري، فعاليت هاي مكمل و فوق برنامه و ..  )

– توسعه و تقويت  فرهنگ مشاركت  و کارگروهی در مدرسه با بهره گیری از توانمندی های کلیه ذینفعان

گستره برنامه :

کلیه مدارس دوره ابتدايي سراسر كشور اعم از مدارس دولتي و غير دولتي مستقل شهری ، روستایی،عشايري و مجتمع های آموزشی (به غير از مدارس مجري طرح تعالي)

تعاريف اصطلاحات:

مديريت و مديريت آموزشي

موفقيت  هر نهاد یا سازمانی تاحدودزيادي به كارايي و اثر بخشي مديريت و رهبری آن بستگي دارد .       سازمانهای آموزشی از جمله نظام های اجتماعی هستند که  مسئولیت دارند از طریق تعامل سازنده  با محیط پیرامونی و بهره گیری از منابع انسانی ، مادی و مالی زمینه تربیت دانش اموزان را فراهم نمایند . مدیریت این سازمان ها به دلیل حساسیت و  ظرافت فرایند تربیت از پیچیدگی بیشتری در مقایسه با سایر مدیریت ها برخوردار است  . بنا براین نقش مدیریت در تحقق اهداف نظام های آموزشی ممتاز و بی بدیل می باشد .

نشانگر:آماره اي است در باره نظام آموزشي كه وضعيت يك يا چند عامل را آشكار مي كند . به عنوان مثال مي توان نمره هاي يك آزمون،عملكرد دانش آموزان در سطح منطقه ،تعداد دانش آموزان در هر كلاس و… را به عنوان نشانگر استفاده كرد .

وضعيت موجود: وضعيتي كه از تحليل عملكرد مدرسه در مردادماه قبل از شروع سال تحصيلي توسط مدير مدرسه با مشاركت ساير عوامل انساني انجام مي شود.

وضعيت مورد انتظار : هدفگذاري كه مدرسه براي دستيابي  به آن به صورت عدد،درصدو يا عبارت  انجام مي دهد .

نتايج دستاوردها : نتايجي  كه مدرسه در پايان يك سال تحصيلي با اجراي روش هاي پيش بيني شده به آنها دست يافته است .

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی مدیر دبیرستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *